سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ میلیارد تومانی در صندوق طلا تاکنون

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا می‌گوید در صندوق طلای لوتوس که پذیره نویسی آن چند روز پیش به عنوان نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور آغاز شده بود، تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا ناصرپور درباره نخستین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور که چندی پیش پذیره‌نویسی آن در بورس کالای ایران شروع شد، اظهار کرد: حداقل مقدار پذیره نویسی که باید برای این صندوق صورت می‌گرفت ۱۰ میلیارد تومان بود که تا امروز این حداقل پذیره نویسی انجام شده است.

وی درباره‌ مبلغ دقیق پذیره‌نویسی صندوق طلای لوتوس، گفت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان در این صندوق پذیره نویسی صورت گرفته است و تا روز چهارشنبه این پذیره نویسی ادامه خواهد داشت.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا درباره نحوه پذیره نویسی و اخذ مجوز صندوق‌ها، توضیح داد: صندوق‌ها در مرحله اول از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تاسیس می‌گیرند و بعد در ثبت شرکت‌ها کارهای مقدماتی ثبت خود را انجام می‌دهند. به این معنا که سهامداران وجوه‌شان را در حساب‌های بانکی برای آن صندوق تادیه می‌کنند.

ناصرپور افزود: وقتی پذیره نویسی را انجام دادند یعنی همه سرمایه‌ای که لازم است را جمع کرده‌اند که در آن زمان ثبت خود را کامل می‌کنند و بعد از آن باید مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس بگیرند.

وی تاکید کرد: یعنی صندوق‌ها در دو مرحله از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز می‌گیرند. یک بار مجوز تاسیس صندوق گرفته می‌شود و کارهای پذیره نویسی صورت می‌گیرد و بعد از این که پذیره نویسی کامل شد و صندوق در ثبت شرکت‌ها به صورت کامل ثبت شد در آن زمان مجوز فعالیت خود را از سازمان اخذ می‌کنند.

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا درباره‌ مراحل پذیره نویسی، اظهار کرد: هر مبلغی که در مرحله‌ی اول پذیره نویسی انجام شود سرمایه صندوق است و افرادی که در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را در بازار ثانوی به فروش برسانند. البته در طول عمر صندوق‌ها سرمایه آنها احتمال دارد تغییر کند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 787041

وب گردی

وب گردی