زلزله 6.1 ریشتری در یونان

زمین لرزه ای با قدرت 6.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) جزیره لزوه در کشور یونان را لرزاند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این زمین لرزه که دوشنبه شب این جزیره را لرزاند موجب جان باختن یک نفر و زخمی شدن چندین نفر شد.

شهرداری جزیر لزوه دراین باره اعلام کرد: شدت زمین لرزه به حدی بود که تعداد زیادی از ساختمان های روستای «وریسا» واقع در جزیره لزوه خسارت دیدند.

شهرداری این جزیره همچنین اعلام کرد: تعداد 500 نفر سکنه این روستا را تخلیه و در یک ورزشگاه و تعدادی از هتل های این جزیره اسکان داده است.

بنابر اعلام شهرداری این جزیره، افرادیکه به ورزشگاه انتقال داده شده اند، در چادر هایی که تدارک دیده شده تا مدتی بسر خواهند برد.

بر اثر این زمین لرزه که مرکز آن در فاصله 150 کیلومتری آتن قرار دارد، تعدادی از ساختمان ها بکلی تخریب شده و روستای وریسا به منطقه بمباران شده شباهت پیدا کرده است.

دولت یونان نیز در این باره اعلام کرد: نیروهای امداد به این جزیره اعزام و هیاتی نیز از سوی دولت برای نظارت به کمک رسانی به شهروندان این روستا، به جزیره لزوه سفر کرده اند.

یونان یکی از کشورهای زلزله خیز عضو اتحادیه اروپاست و به همین دلیل برای ساختن ساختمان ها دراین کشور از استاندارد ضد زمین لرزه استفاده می شود.

704

کد خبر: 787076

وب گردی

وب گردی