سند ۲۰۳۰ را هر جا با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اجرا نمی‌کنیم

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است و هر جا ی آن که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اجرا نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای متشکل از دو نفر از اعضای هیات رییسه، سپاه و حراست مجلس شورای اسلامی و احتمالا نیروی انتظامی تشکیل شده و بنا شده است که طرح تقویت امنیتی مجلس را اجرایی کنند.

وی در مورد سند 2030 گفت: سند2030 یک توصیه نامه است و توصیه نامه ای است که یونسکو برای کشورها داده ، یونسکو سازمان مستقلی است که حتی از فلسطین دفاع کرده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در آن رده بندی هایی که معمولا سازمان یونسکو هر ساله اعلام می کند، این توصیه نامه ها ارزیابی می شود که تا چه حد اجرا شود.

نایب رییس دوم مجلس افزود: دولت ما این توصیه نامه را با حق تحفظ قبول کرده یعنی هر جایی که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد ما آن را اجرا نمی کنیم و این موضوع در اسناد یونسکو موجود است.

مطهری تاکید کرد: این چیزی نیست که کشور را تهدید کند به نظر من سر و صداهایی که در این راستا ایجاد شد، خیلی موجه نبود و چیزی نیست که بخواهد برنامه تعلیم و تربیت ما را تحت تاثیر قرار دهد و ما بخواهیم برنامه ها را از آنجا بگیریم یک مقدار قضیه سیاسی شد و چندان نیازی به این همه مجادله نبود.

کد خبر: 787084

وب گردی

وب گردی