خودداری دانشگاه های علوم پزشکی تهران از اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در بیمارستان ها

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در نامه‌ای به روسای سه دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران با انتقاد از طرح ظرفیت پذیرش دانشجو توسط بیمارستان‌ها در دفترچه کنکور سال ۹۶ ، خودداری روسای این دانشگاه ها از اعلام ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در مراکز بیمارستانی تابعه را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حمید چراغی در این نامه عنوان داشته است: کارکنان گروه پرستاری در شرایط کنونی حرفه‌ای خود علاوه بر مواجهه با مشکلات و مسائل متعدد شغلی و معیشتی از جمله حقوق و مزایای پایین عدم وجود امنیت شغلی، عدم اجرای قوانین مربوط به این حرفه و … که همه این موارد موجب کاهش انگیزه فارغ‌التحصیلان پرستاری شده است، متأسفانه از سال قبل با موضوعی جدید که زائیده تفکر و نگاهی غیر اصولی به این حرفه است تحت‌عنوان آئین‌نامه «توسعه همکاری بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی با دانشکده‌های پرستاری و مامایی در آموزش دانشجویان پرستاری» مواجه شده که موجب بروز تنش و التهاب در جامعه پرستاری شده است.

در ادامه این نامه آمده است: با عنایت به ابلاغ آئین‌نامه وزیر محترم بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر ارائه ظرفیت پذیرش دانشجو توسط بیمارستان‌ها در دفترچه کنکور سال ۹۶، هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اعلام می‌دارد با وجود ۱۸۰ دانشکده پرستاری دولتی و غیر دولتی و فارغ‌التحصیلی بیش از ۱۰ هزار نفر در سال، به‌کار بردن عنوان «کمبود پرستار» نشان از وارونگی در تعریف این واژه دارد.

چراغی تاکید کرده است: چون در حال حاضر در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها به‌علت نبود قوانین برای جذب نیرو در مراکز دولتی و عدم امنیت شغلی و حقوقی و مزایای پایین در مراکز خصوصی، با موج فارغ‌التحصیلان بیکار در این حرفه مواجه هستیم. آیا افزایش جذابیت و بهبود شرایط کاری و استخدامی و در نتیجه جذب نیروهای فارغ‌التحصیل در اولویت نسبت به اجرای این طرح نیست؟ طرحی که می‌تواند علاوه‌بر اشباع اغراق‌آمیز بازار کار پرستاری آثار زیانباری نیز بر کیفیت آموزش این رشته آکادمیک و بالطبع بر سلامت مردم داشته باشد؟
200/202

منبع:سلامت نیوز

کد خبر: 787140

وب گردی

وب گردی