بر اثر درگیری طالبان با حامیان گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار دستکم ۶ داعشی کشته شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دور تازه درگیری‌های طالبان و افراد حامی داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان جان شش عضو گروه تروریستی داعش را گرفت.

درگیری افراد وابسته به داعش و طالبان بار دیگر در شهرستان «چپرهار» ولایت ننگرهار تشدید شده است.

مقامات نظامی در سپاه 201 سیلاب در شرق افغانستان به خامه گفته‌اند که در درگیری طالبان و داعش دستکم شش عضو گروه تروریستی داعش کشته و یک غیرنظامی افغان نیز زخمی شده‌اند.

هفته گذشته نیز «قاری هجرت‌الله» فرماندار پچیراگام در ولایت ننگرهار اعلام کرد که جنگجویان داعش برای رسیدن به پناهگاه‌های غار «تورا بورا» جنگ با طالبان را آغاز کردند.

وی موقعیت این پناهگاه‌ها را در منطقه صمدخیل عنوان کرد.

پیش از این نیز «بیزنس ریکوردر» نوشته بود که این روزها چیزی که بیش از پیش نظرها را متوجه طالبان می‌کند خطر بزرگ داعش است که به عقیده بسیاری از جمله آمریکا در حال تقویت آن در افغانستان است، و تنها طالبان توان مقابله و شکست آن را دارد.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که داعش در حال جذب نیرو در افغانستان، پاکستان و عراق است. بنابراین به نظر می‌رسد طالبان افغانستان به عنوان نیرویی برای مقابله داعش گزینه بهتری باشد.

با این وجود آمریکا در افغانستان متهم است که با حمایت از افراد وابسته به داعش تلاش برای ناامن‌سازی کشورهای آسیای مرکزی دارد.

کد خبر: 787151

وب گردی

وب گردی