مهمترین عناوین روز ایسکانیوز در یک نگاه/ از درخواست جدید داعش از طرفدارانش تا سخنان سرپرست جدید دانشگاه  آزاد اسلامی پیرامون ارتباط با دولت

اظهارات سخنگوی دولت درباره سوء استفاده برخی‌ از واژه "آتش به اختیار"، درخواست جدید داعش از طرفدارانش، واکنش صریح دکتر ولایتی درباره اظهارات مقامات عربستان، سخنان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ارتباط با دولت، صعود مقتدرانه شاگردان کی روش به جام جهانی و واکنشها نسبت به آن، آخرین اخبار درباره افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ، نامگذاری معابر جدید به نام شهدای حادثه ترور در پایتخت و خبر تغییرات گسترده در ترکیب معاونان سازمان سینمایی را در بسته خبری امروز ایسکانیوز بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،ورزشی،بین الملل و دانشگاه و علم و فن آوری در روز سه شنبه بیست و سوم خرداد ۱۳۹۶ در ادامه آورده می شود:

سیاسی

*برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی حادثه تروریستی تهران

نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی از جلسه فوق‌العاده کمیسیون متبوع خود برای بررسی حادثه تروریستی اخیر تهران خبر داد و گفت: این جلسه فردا چهارشنبه 24 خرداد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه که صبح فردا برگزار می‌شود، مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور حضور دارند.

سوء استفاده از آتش به اختیار ظلم به رهبری است

سخنگوی دولت سوء استفاده از کلمه «آتش به اختیار» مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را ظلم به ایشان دانست.


*مطهری:سند ۲۰۳۰ را هر جا با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اجرا نمی‌کنیم
نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ سند ۲۰۳۰ یک توصیه‌نامه است و هر جا ی آن که با ایدئولوژی و فرهنگ ما همخوانی نداشته باشد اجرا نمی‌کنیم.


*جمالی در گفتگو با ایسکانیوز:طرح افزایش ضریب امنیتی مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در پی تعرض تروریست های تکفیری به ساختمان مجلس طرح افزایش ضریب امنیت مجلس شورای اسلامی از سوی کمیسیون امنیت مجلس کلید خورد.


*دکتر ولایتی در پاسخ به ایسکانیوز: تهران آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عربستان نمی تواند امنیت خود را حفظ کند گفت: وزارت خارجه عربستان قبل از وقایع تهران اعلام کرد که ایران را به میدان جنگ تبدیل خواهد کرد و ما با اقتدار می گوییم جمهوری اسلامی ایران هم قطعا این آتش افروزی‌های سعودی را تحمل نخواهد کرد.
فعالان سیاسی تاکید کردند: در تعیین کابینه جدید مطالبات مردم لحاظ شود
با توجه به وعده هایی که دولت دوازدهم به مردم در ایام انتخابات داده است فعالان سیاسی تاکید کردند دولت احتیاج به کابینه ای جوان ، چالاک و متخصص دارد و باید تا پایان دولت دوازدهم جوابگوی انتظارات مردم باشد .


*رحیمی خبر داد: دیدار فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اعضای جدید شورای شهر تهران
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از دیدار عصر امروز این فراکسیون با اعضای جدید لیست امید شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

وی هدف از برگزاری این جلسه را مسائل جاری شهر تهران عنوان کرد و گفت: این دیدار در خصوص مسائل و چالش های شهر تهران میان اعضای فراکسیون امید و اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران برگزار می شود.
حسین زاده: همه یکصدا در مقابل هر متجاوزی به این خاک ایستاده ایم
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمام آحاد ملت در تمام زمینه ها بصورت کامل و با یکپارچگی کنار هم قرار بگیریم گفت: باید از هر موضوعی که اندک شکافی در بین مردم و همه ادیان و اقوام ایجاد می کند بشدت پرهیز کنیم.

فرهنگی

مهمترین اخبار امروز در حوزه فرهنگی مربوط به تغییر و تحولات مدیریتی در سازمان سینمایی بود:

*امروز تغییرات گسترده در ترکیب معاونان سازمان سینمایی صورت گرفت: ابراهیم داروغه زاده به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی منصوب شد/ رمضانعلی حیدری خلیلی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع منصوب شد/ محمود اربابی به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی منصوب شد/ محمد مهدی حیدریان، مهدی یزدانی را به عنوان "مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری " منصوب کرد/ رضا میرکریمی به عنوان مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.


*محسن شریفیان مدال و نشان سى و دومین فستیوال بین‌المللى نوازندگان نى‌انبان که از اسپانیا کسب کرده را برای تامین هزینه‌های درمان موزیسین هرمزگانی به حراج گذاشت.

*بهنام صفوی که از مدت‌ها قبل با بیماری تومور مغزی در حال مبارزه است طی یک ماه آینده به آلمان سفر خواهد کرد تا توسط پروفسور سمیعی تحت عمل جراحی قرار گیرد./ایلنا

*مهلت ثبت‌نام برای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی پایان یافت.

*مراسم سالگرد درگذشت حمید سبزواری با پیام وزیر ارشاد برگزار شد.

*فیلم «قاتل اهلی» به کارگردانی مسعود کیمیایی پروانه نمایش گرفت.

*«تلگراف» نوشت: طراحان یک اپلیکیشن جدید در اقدامی جالب سعی دارند ثابت کنند مطالعه خوب و مفید لزوما به معنای خواندن آثار کلاسیک قدیمی - از «ترولوپ» گرفته تا «تولستوی» - نیست/ ایسنا

دانشگاه

*97 درصد داوطلبان کارشناسی ارشد کارنامه خود را دریافت کردند/ داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی منتظر اطلاعیه این دانشگاه باشند


مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس اطلاعیه این دانشگاه انتخاب رشته کنند، گفت: تا امروز 97 درصد داوطلبان کارشناسی ارشد کارنامه خود را دریافت کردند.


*افزایش امضای نمایندگان حامی اقدامات جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی به ۲۱۴ نفر


دکتر منادی معاون پارلمانی و حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر افزایش تعداد امضاء نمایندگان حامی اقدامات رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش و در ادامه رویکرد جدید مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر ولایتی رئیس هیئت امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تهیه نامه ای خطاب به دکتر ولایتی، از اقدامات مدبرانه وی در جهت ارتقاء جایگاه و سامان بخشیدن به حوزه های مختلف حمایت قاطع کرده و خواستار ادامه این روند شدند.


*دکتر نوریان: با دولت نه تنها رقیب نیستیم بلکه رفیق هستیم
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دولت باید از این دانشگاه به عنوان یک نهاد خصوص حمایت کند گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دولت را رقیب نمی بیند، بلکه دولت رفیق دانشگاه آزاد اسلامی است که باید با همکاری هم از صاحبان فکر و استعدادهای کشور حمایت کند.


*دانشگاه آزاد اسلامی به زودی در بین 100دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد


سرپرست مرکز گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در طول چند سال اخیر تولید علم بالایی داشته و همانطور که مشاهده می کنیم این مجموعه علمی توانسته است در پایگاه ISI Web of Knowledge به رتبه 133 برسد. این موضوع نوید دهنده این است که دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک جز 100دانشگاه برتر دنیا قرارگیرد.

بین الملل

*سفر نواز شریف به عربستان با "ماموریت خاورمیانه"
نخست‌وزیر پاکستان در راس هیاتی عالی‌رتبه عازم جده عربستان شد. این سفر یک روزه در بحبوحه تعمیق اختلافات دیپلماتیک در خاورمیانه صورت می‌گیرد.
*پوتین: اوضاع قطر، به نفع مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه نیست.

رئیس‌جمهور روسیه در گفتگویی تلفنی با پادشاه عربستان تاکید کرد که بحران به وجود آمده در روابط قطر با شورای همکاری خلیج فارس به نفع مبارزه با تروریسم و حل بحران سوریه نیست.

*تداوم تظاهرات شبانه بحرینی‌‌ها در ماه مبارک رمضان
مناطق مختلف بحرین همچنان صحنه تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم و مخالفت با ادامه بازداشت زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه است.

*انگلیس: رفراندوم استقلال اقلیم کردستان به نفع عراق نیست
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد، لندن از عراق متحد، دموکراتیک و باثبات حمایت می‌کند و معتقد است اکنون زمان برگزاری رفراندوم درباره استقلال دولت منطقه‌ای کردستان نیست.

*داعش از طرفدارانش خواست دست به حملات جدید در ماه رمضان بزنند

داعش پیام صوتی جدیدی را منتشر کرده و از طرفداران خود خواسته در پی سلسله شکست‌هایی که در عراق و سوریه متحمل شده‌اند، مقاومت کنند و از خود پایداری نشان دهند. این گروه تروریستی در عین حال از طرفدارانش خواسته است دست به حملات جدید بزنند.

اجتماعی

در روز سه شنبه 23 خرداد ماه حوزه اجتماعی حوزه پر خبری بود و خبرهای مختلفی در حوزه شهری،سلامت، حوادث و انتظامی بر روی خروجی خبرگذاری ها قرار گرفت که برخی از مهم ترین عناوین آن به شرح زیر است:


*ریزش آوار به هنگام گود برداری/یک کارگر افغانستانی کشته شد
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با ایسکانیوز از کشته شدن یک نفر در اثر ریزش آوار در میدان هروی خبر داد و گفت: 2 نفر از کارگران در محل گودبرداری ساختمان مشغول به کار بودند که به علت تخریب دیواره شمالی، در زیر آوار محبوس می شوند. متاسفانه یک کاگر افغان 27 ساله در این حادثه جان خود را از دست داد و کارگر 23 افغانستانی دچار مصدومیت شد.
*آمادگی کامل اورژانس برای پوشش امدادی مراسم شب‌های قدر
دکتر پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام علی (ع) از آمادگی نیروهای امدادی سراسر کشور برای پوشش حوادث احتمالی لیالی قدر، گفت: در این شب‌ها ۲۶۰۹ دستگاه آمبولانس، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹۰ دستگاه موتورلانس آماده خدمت رسانی به شب زنده داران و عزاداران هستند.
وی افزود: بیش از ۱۷ هزار نیروی امدادی نیز در پایگاه‌ها آماده خدمت رسانی به عزاداران خواهد بود.

*نامگذاری معابر جدید به نام شهدای حادثه ترور در پایتخت
مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران از نامگذاری معابر جدید به نام شهدای ترور خبرداد و گفت: همان رفتاری که درباره شهدای آتش‌نشان صورت گرفت، اکنون نیز دنبال می‌شود؛ به این ترتیب که معابری به نام یکایک شهدا در نزدیکی محل سکونت آن‌ها نامگذاری خواهد شد و مکانی هم برای نامگذاری مجموعه سازمانی آن‌ها جانمایی می‌شود.

اقتصادی

*افزایش نرخ جهانی نفت
نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر خبر کاهش قابل توجه عرضه از سوی عربستان سعودی، افزایش یافت.

* ایرج رهبر، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز درباره تاثیر مالیات 10 درصدی بر بازار مسکن گفت: این اقدام تنها به ضرر خریداران مسکن است و با توجه به اینکه مسئولین تلاش های بسیاری را در خصوص خروج مسکن از رکود انجام دادند اما به دلیل پایین بودن قدرت خرید افراد و نیز رکود حاکم در بازار مسکن دریافت مالیات از خریداران باعث تشدید رکود بر بازار مسکن، افزایش هزینه ها و نیز عدم توان خرید مردم می شود.

*ثبات نرخ طلا در بازار جهانی
- طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران در آستانه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا محتاط بودند، ثابت ماند.


*روند نزولی شاخص کل در بازار سرمایه
- در جریان معاملات امروز(سه شنبه) بازار سرمایه، شاخص کل اگرچه روند رو به رشدی را در آغاز معاملات داشت، اما در نهایت با افت ۱۳۷ واحدی همراه بود.
*کاهش دسته جمعی نرخ سکه
در جریان معاملات امروز(سه شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴۰۰ تومان کاهش داشت، همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک با هزار تومان کاهش همراه بودند.

*گرانی ۱۸ درصدی تخم‌مرغ
بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را منتشر کرد که براساس آن قیمت ۶گروه کالایی شامل لبنیات، برنج، حبوب، قند و شکر، چای و روغن نباتی ثابت بوده است. در این هفته، قیمت تخم مرغ ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

ورزشی

*صعود مقتدرانه شاگردان کی روش به جام جهانی

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در هفته هشتم از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در قاره آسیا و از گروه A در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این دیدار با برتری 2 بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید و آن ها به عنوان دومین تیم صعود کنند بعد از برزیل انتخاب شدند.

در پی این پیروزی تعداد زیادی از هنرمندان، ورزشکاران این صعود مقتدرانه را در طی پیام هایی تبریک گفتند.

*بلند قامتان برای لیگ جهانی انتخاب شدند

ایگور کولاکوویچ لیست چهارده نفره تیم‌ ‌ملی برای سفر به لهستان و حضور در هفته سوم لیگ جهانی را اعلام کرد. در لیست سرمربی تیم‌ ‌ملی، نام عادل غلامی و جواد معنوی نژاد به دلیل مصدومیت برای اعزام به لهستان به چشم نمی خورد.

*پرسپولیس در انتظار رفیعی

وضعیت سروش رفیعی با باشگاه پرسپولیس یکی از مهمترین ابهاماتی است که هواداران این تیم دارند. رفیعی قصد ندارد عجولانه و احساسی تصمیم بگیرد و به همین دلیل پس از سبک و سنگین کردن پیشنهاد پرسپولیسی‌ها شرایط موجود را خواهد سنجید و در نهایت می‌خواهد بهترین پیشنهاد را بپذیرد.

*رضاییان به فکر اروپا

رامین رضاییان که شب گذشته همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان جشن صعود به جام جهانی 2018 را برگزار کرد، صبح امروز (سه‌شنبه) راهی دبی شد. اولویت اصلی رضاییان بازی در اروپاست و اگر نتواند با هیچ‌کدام از گزینه‌ها به توافق برسد، به بازی در لیگ برتر فوتبال ایران فکر خواهد کرد.

*استیلی، اصلی ترین گزینه

وضعیت انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال نفت تهران تا ۲ روز آینده مشخص خواهد شد. گزینه های احتمالی، علی کریمی، حمید استیلی و افشین پیروانی هستند.

کد خبر: 787152

وب گردی

وب گردی