ابراهیم گله دارزاده: باورهای غلطی درباره تالار محراب وجود دارد/ تعمیرات گسترده صورت گرفته است

مدیر مجموعه «محراب» گفت: باورهای غلطی درباره تالار «محراب» وجود دارد و من بخشی از این ماجرا را یک فرآیند ذهنی می‌دانم در واقع یک تصور ذهنی غلط در میان اهالی رسانه و مخاطبان شکل گرفته است که معتقدم با واقعیت بیرون انطباق ندارد.

ابراهیم گله دارزاده در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تعمیراتی که در نمای بیرونی تالار «محراب» صورت گرفته است، گفت: نمای بیرونی و بخشی از تابلوی قدیمی تالار که بزرگترین تابلوی کتیبه تهران است ریزش کرده بود و نیاز به مرمت داشت. یکی دیگر از دلایل تعمیر تابلو این است که عنوان زمانی که انتخاب شده بود به اشتباه تالار محراب انتخاب و نصب شده است با توجه به اینکه اساساً آنجا یک مجموعه تئاتر است این اشتباه اصلاح شد و نام را به عنوان مجموعه تئاتر محراب تغییر دادیم.

او ادامه داد: نکته بعدی این است که اطراف تابلو هم فرسوده شده بود و به مرحله ای رسیده بود که ما احساس کردیم خطرناک است به همین دلیل کاملا با فلز و بتون محکم سازی کردیم و نمای بیرونی با آلومینیوم روکش شده است.

گله دارزاده درباره دیگر تعمیراتی که در مجموعه «محراب» انجام شده است اظهار کرد: سیستم سردکننده مجموعه نیاز به تغییر داشت و بعضی بخش ها تعمیر و تعویض شد ضمن اینکه میز نور این مجموعه هم 12 خط بود که به 98 خط ارتقا پیدا کرد، در واقع خود میز 24 خط است و تا 98 خط می تواند ارتقا باید.

او افزود: بخش بعدی تعمیرات در مجموعه «محراب» به تعمیر صندلی ها مربوط می شود هر چند امیدواریم در گام بعدی بتوانیم صندلی ها را تعویض کنیم اما امسال اعتباری برای تعویض این بخش از مجموعه «محراب» نداریم. از دیگر مشکلات این مجموعه، سیستم سردکننده اتاق‌های گریم بود که دچار آسیب جدی شده بود و نیاز به تعویض داشت که در این قسمت از تعمیرات موفق شدیم سیستم‌های پشت صحنه، گریم و همین طور سالن کوچک را نوسازی کردیم و امیدوارم مجوعه این تغییرات تا پایان ماه رمضان به پایان برسد.

مدیر مجموعه «محراب» در پاسخ به این سوال که چرا استقبال گروه های تئاتری و مخاطبان نمایش از این سالن کم شده است، گفت: من بخشی از این ماجرا را یک فرآیند ذهنی می‌دانم یعنی یک باور ذهنی در اذهان اهالی رسانه و مخاطبان شکل گرفته است که با واقعیت بیرون انطباق ندارد. باورهای غلطی که برخی نسبت به این مجموعه دارند این است که، به عنوان مثال: «محراب» با مشکل پارک روبرو است. اما من با اطمینان به شما می‌گویم که یکی از معدود سالن های تهران که مطلقاً مساله پارک ندارد، سالن محراب است زیرا مساله پارک در خیابان جنوبی و شمالی ابن مجموعه را با اداره راهنمایی و رانندگی حل کردیم.

او ادامه داد: اما نکته بعدی درباره مساله پارک خودرو این است که پایین تر از چهارراه امام خمینی یک پارکینگ بزرگ طبقاتی افتتاح شده و دیگر آنکه با فاصله پنجاه متر به سمت شمال یعنی بالاتر از مجموعه تئاتر محراب یک پارکینگ جدید دیگر افتتاح شده است که یا وجود این شرایط مشکل پارک اتومبیل در اطراف این مجموعه هم به کلی حل شده است.

گله دارزاده درباره نحوه انتخاب آثار برای اجرا در این مجموعه، بیان کرد: پیش از این کمی تنگ‌نظرانه به بعضی موضوعات برای اجرا در این سالن نگاه می‌شد اما در حال حاضر سعی کردیم با نگاه وسیع‌تری ژانرهای مختلفی را پوشش دهیم و مجموعه اتفاقات خوبی که در این مجموعه اتفاق افتاده است باعث شده تا میزان مخاطبان آن در سال 95 به سه برابر نسبت به سال های پیش از آن افزایش پیدا کند.

او درباره تسهیلاتی که این مجموعه در اختیار گروه های نمایشی قرار می دهد، گفت: مجموعه «محراب»، 8 بیلبورد در مرکز شهر دارد و این نکته حائز اهمیت است که هیچ تماشاخانه ای بیلبورد اختصاصی ندارد و این اتفاق خوب هم با همکاری شهرداری رقم خورده است.

مدیر تماشاخانه «محراب» با اشاره به ماموریتی که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این مساله درباره مجموعه «محراب» نباید فراموش شود که ماموریتی که برای تالار محراب در نظر گرفته شده است شبیه برنامه های تئاتر شهر نیست. هر تماشاخانه ماموریتی دارد. محراب یک تماشاخانه جوان است و سالنی است برای گروه هایی که آزمون و خطا می کنند و تجربه گرا هستند ضمن اینکه ما حتی در بسته‌های آموزشی‌ این مجموعه شبیه به بقیه تالارها عمل نمی کنیم.

گله دارزاده درباره تاثیری که مجموعه «محراب» بر رشد بازیگران جوان داشته است، گفت: نوید محمدزاده که سال گذشته جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد، اولین جایزه بازیگری‌اش را روی صحنه تالار محراب گرفته است و باید تاکید کنم که بسیاری از هنرمندان پیشکسوتی که شاید امروز در تالار محراب اجرا نمی کنند کار خود را با اجرا روی صحنه این تماشاخانه آغاز کزده اند.

گله دارزاده در پایان عنوان کرد: در ماه رمضان و دور جدید اجراهای تالار محراب، هنرمندان و مخاطبان از این تغییرات جدید بهره مند می شوند.

501

کد خبر: 787153

وب گردی

وب گردی