سند 2030 ملغی شد

جلسه 796 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای محمد رضا مخبر دزفولی در این زمینه اظهار داشت: در ادامه جلسه گذشته که گزارش فرایندهای مرتبط با سند یا بیانیه 20300 در جلسه توسط اعضای شورا و مدعوین جلسه ارائه شده بود موضوع در این جلسه نیز مورد بحث قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: جمع بندی جلسه که با اجماع به تصویب نهایی رسید این بود که؛ مبنای ما کشور اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی است و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سند اساسی و ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی تصریح کرد: هر سند، بیانیه یا موضوع دیگر که مغایر این سند باشد از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی و کان لم یکن است که بر اساس آن عمل خواهد شد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: همچنین قرار شد کارگروه هایی در خصوص موضوعات تخصصی آموزش و پرورش در برخی زمینه ها از جمله آموزش های مورد نیاز مختلف سنین کودکی تا نوجوانی تشکیل شود.

وی افزود: موضوعاتی نظیر آموزش زبان انگلیسی و آموزش روابط افراد و روابط جنسیت های مختلف و آموزش های مرتبط با آن از اهم موارد مورد توجه در این کارگروه ها خواهند بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خاتمه گفت: مقرر شد این کارگروه ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نحو مناسبی با استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه اعم از صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی و مسئولان ذی ربط تشکیل شود و گزارش اقدامات خود را طی سه یا چهار ماه آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

همچنین دکتر سید حسن صدوق به عنوان رییس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر علی نصیری طوسی به عنوان رییس دانشگاه اردکان از سوی کمیته تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شدند.

۳۰۰

کد خبر: 787188

وب گردی

وب گردی