دیپلماسی دولت دوازدهم در جهت ایجاد جبهه‌های جدید اقتصادی باشد

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دیپلماسی دولت دوازدهم می‌بایست در جهت ایجاد جبهه‌های جدید اقتصادی باشد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالله حاتمیان ضمن بیان این مطلب که دولت باید همچنان دیپلماسی قدرتمندانه خود را ادامه دهد، عنوان کرد: دیپلماسی دولت یازدهم،‌ دیپلماسی کنترل بحران بود که می بایست در دولت آینده در جهت دیپلماسی اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره به گزارش های وزارت امورخارجه به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش هایی که وزارتخانه به مجلس ارسال می‌کند رضایت بخش است و دولت جهت همکاری با شرکای جدید اقتصادی گام هایی برداشته است.

حاتمیان ادامه داد: نقطه ضعف همیشگی ما مسئله دیپلماسی بوده چراکه نتوانسته‌ایم فرهنگ متعالی و بی‌نظیر ایرانیان را به دنیا معرفی کنیم، تا زمانی که خارجی‌ها ما را باور نکنند محصول ما را نمی‌خرند و در کشورمان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید مشارکت محور باشد، ‌تصریح کرد: مدیریت و پیشرفت کشورها صرفا از طریق پول و اعتبارات دولتی نیست و عمده فعالیت‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم انجام می شود.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار عمومی تقویت شود و مردم به سمت پویایی و تلاش حرکت کنند، بیان کرد: دولت دوازدهم باید نقاط کور دولت قبلی و قشرهایی که فراموش شدند را ببیند و ارتباط بهتری با آنان برقرار کنند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی کنترل تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را از جمله اقدامات مهم دولت برشمرد و اظهار کرد: باید با همین تورم تک رقمی به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم و مشکلات حوزه اقتصاد و معیشت کشور را برطرف کنیم.

حاتمیان افزود: دولت یازدهم عملکرد مطلوبی در حوزه اشتغال نداشت و باید به سمت اقدامات عملی که در زندگی مردم محسوس باشد و نشانه‌های آن را در سفره‌شان ببینند حرکت کند.

این نماینده مجلس با بیان این مطلب که روستاها در دولت یازدهم مظلوم واقع شدند،‌ عنوان کرد: حدود 12میلیون نفر به حاشیه نشینی شهرها روی آورده اند و اینها که اکثرا نسل جوان و نیروی کار کشور هستند وضعیت مناسبی ندارند، دولت باید در جهت مهاجرت معکوس به سمت روستاها گام بردارد، کشاورزان پایه‌های اقتصاد پایدار کشور هستند و باید زندگی روستاییان ارتقا یابد و اشتغال جوانان روستایی دیده شود.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم صداقت داشت اما نتوانست با اطلاع رسانی قوی این صداقت را به مردم منتقل کند و باید بخش اطلاع رسانی دولت دوازدهم تقویت شود.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه دولت یازدهم با صبر و حوصله کارهای خود را پیش می برد و قدرت تحملش در مقابل شوک‌ها و بحران‌ها بسیار خوب بود در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: اما روشن شدن موتور اقتصاد کشور به دولت پویا و همین طور پایبندی و برّنده بودن قانون نیاز دارد.

302

کد خبر: 787203

وب گردی

وب گردی