رحیمی: نامه‌های ظریف نوعی نظارت بر برجام تلقی می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نامه نگاری وزیر امور خارجه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص بدعهدی های برجام از جمله فرآیند نظارت بر توافق هسته ای است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رحیمی با اشاره به نامه نگاری ظریف با موگرینی در خصوص بدعهدی آمریکا در اجرای برجام اظهار داشت: فضای برجام، فضایی پیگیری است و اگر مسئولان با نامه نگاری نکات را ارائه ندهند و سکوت کنند، آینده خوبی منتظر برجام نخواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اگر به سمت سکوت کردن در برابر بدعهدی های آمریکا و برخی کشورهای طرف 1+5 برویم، احتمال اینکه برجام از چارچوب تعیین شده خارج و منحرف شود بسیار زیاد است.

وی تاکید کرد: به حدی عدم انحراف از برجام اهمیت دارد که در داخل کشور دو نهاد مسئول نظارت بر اجرای توافق هسته ای هستند، وزارت امور خارجه با هیات نظارت و مجلس شورای اسلامی با کمیسیون امنیت این مسئولیت را بر عهده گرفته اند.

رحیمی با اشاره به نامه نگاری اخیر ظریف با موگرینی و بیان بدعهدی آمریکا در اجرای برجام گفت: این نامه نگاری ها بخشی از فرآیند نظارت بر اجرای برجام است و به تسریع امور کمک می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر اعلام اعتراض ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عاملی خواهد شد که طرف 1+5 کمتر مرتکب انحراف شود و اگر قصو و تقصیری متوجه طرف غربی شود ما نباید دست از مطالبه گری برداریم.

این نماینده مجلس در گفت وگو با خانه ملت، گفت: از سوی دیگر با نامه نگاری و دیدار با مسئولان غربی، بدعهدی آمریکایی ها و صداقت ایران در اجرای برجام برای افکار عمومی جهان روشنگری می شود.

302

کد خبر: 787234

وب گردی

وب گردی