دولت در اعمال مالیات بر ساخت و ساز مثبت عمل نکرد/هیچ گونه علایم بهبودی در بازار مسکن مشاهده نمی شود

کارشناس بازار مسکن گفت: دولت در راستای اعمال مالیات بر ساخت و ساز مثبت عمل نکرد بلکه می توانست با اقدامات کارشناسانه تر و ارائه لایحه درست در بهبود بازار مسکن کمک کند.

مهدی سلطان محمدی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر اعمال مالیاتساخت و ساز بر بازار مسکن گفت: اعمال سیاست افزایش هزینه تولید به طور قطع بی تاثیر بر بخش اعظمی از بازار نیست، بالارفتن قیمت کالا در بخش تقاضا تاثیرگذار خواهد بود و می توان گفت اعمال مالیات در هر حوزه ای بر سرعت بخشیدن رکود کمک می کند.

وی با بیان اینکه اعمال مالیات ساخت و ساز تاثیر بسیار زیادی را در روند معاملات مسکن ایجاد می کند، گفت: در حال حاضر قانون اعمال شده بسیار مبهم، غیرشفاف و در مقطع نامناسبی از وضعیت اقتصادی کشور این قانون به کار گرفته شده است. با توجه به صحبت های رییس جمهور کشور در راستای افزایش میزان بیکاری در کشور، بخش زیادی از برطرف شدن معظل کشور بهبود وضعیت بازار مسکن در کشور است.

سلطان محمدی گفت: در حال حاضر این اقدام به نوعی جنبه قانونی به خود گرفته بنابراین با توجه به اینکه این اقدام باعث ایجاد فساد در این حوزه می شود بنابراین قانونگذاران می بایست تغییراتی را در این خصوص ایجاد کنند تا مانع تشدید رکود در بازار مسکن شوند.

کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت بازار مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: سال جاری نیز همانند سال گذشته مسکن در حالت رکود به سر می برد و نیز هیچ گونه علایم بهبودی در راستای بهبود رونق معاملات و خروج مسکن از رکود مشاهده نمی شود.

وی نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات و خروج مسکن از رکود گفت: دولت نقش سیاستگذاری، قانونگذاری و هدایت بخش مسکن را برعهده دارد، در این خصوص می توان گفت که دولت در راستای اعمال مالیات بر ساخت و ساز مثبت عمل نکرد بلکه می توانست با اقدامات کارشناسانه تر و ارائه لایحه درست در بهبود بازار مسکن کمک کند، لازم به ذکر است که دولت بیشتر درصدد تکمیل تعهدات دولت سابق درخصوص مسکن مهر بوده است.

401

کد خبر: 787275

وب گردی

وب گردی