موافقت‌نامه "خانواده قوای محرکه 3 سیلندر کم مصرف یورو 6 " اجرایی می‌شود

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی گفت: موافقت‌نامه طرح کلان ملی فناوری "خانواده قوای محرکه 3 سیلندر کم مصرف یورو 6"، فی‌مابین معاونت علمی و دو شرکت توسعه فناوری پترو پژوه پارس رایزن و توسعه قوای محرکه تی‌وان امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص موافقت‌نامه مذکور، بیان کرد: برای تحقق رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی و به منظور حمایت از تولید داخلی، طرح کلان ملی فناوری و نوآوری، موافقت‌نامه طراحی و ساخت خانواده قوای محرکه 3 سیلندر کم مصرف یورو 6 فی‌ما بین معاونت علمی و دو شرکت توسعه فناوری پترو پژوه پارس رایزن و توسعه قوای محرکه تی‌وان منعقد شد.
وی افزود: این موافقنامه به منظور توسعه فناوری های مربوط به صنعت خودرو به عنوان یک صنعت راهبردی و اثرگذار در ارتقای تولید و اشتغال کشور و برای دستیابی به نسل جدید خانواده قوای محرکه کم مصرف مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی از طریق بومی سازی و انتقال فناوری منعقد شده است.
به گفته شیخ‌زین‌الدین، در این موافقنامه موضوع کسب دانش فنی و انتقال و بومی‌سازی فناوری تولید موتورهای 3 سیلندر کم مصرف یورو 6 و راه‌اندازی دفتر تحقیق و توسعه مشترک با همکاری طرف‌های ایرانی و خارجی حاصل خواهد شد.

200

کد خبر: 787306

وب گردی

وب گردی