ترزا می: بریتانیا برای چالش‌های برگزیت و امنیت به اتحاد نیاز دارد

نخست وزیر بریتانیا بر این باور است که این کشور برای مقابله با چالش‌های مربوط به ترک اتحادیه اروپا و حفظ امنیت، به اتحاد و همبستگی نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر بریتانیا روز سه شنبه در سخنانی در جمع نمایندگان جدید پارلمان تاکید کرد: کشور به اتحاد نیاز دارد تا با چالش های مربوط به خروج از اتحادیه اروپا و برقراری امنیت پس از حملات تروریستی اخیر توسط تروریست های اسلامگرا، مقابله کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که با چالش های دشواری روبرو هستیم، بیایید متحد باشیم، با یک روح وحدت ملی تا کشور را امن نگه داریم و یک آینده قوی تر، عادلانه تر برای همه افرادی بسازیم که در پادشاهی متحد زندگی می کنند.

حزب محافظه کار بریتانیا به رهبری ترزا می در انتخابات پارلمانی اخیر اکثریت کرسی ها را از دست داده و اکنون چالش های زیادی در عرصه سیاسی این کشور در آستانه مذاکرات برگزیت وجود دارد.

وی در ادامه افزود: جدول زمانی برای برگزیت همچنان به قوت خود باقی است و مذاکرات هفته آینده آغاز خواهد شد.

حزب محافظه کار در انتخابات اخیر 318 کرسی را کسب کرد که این تعداد 8 کرسی کمتر از تعداد لازم برای کسب اکثریت مطلق بوده است.

پس از اینکه ترزا مِی در 29 ماه مارس گذشته با ارسال نامه‌ای فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان انداخت، اتحادیه اروپا و لندن یک برنامه‌زمانی دوساله برای نهایی کردن خروج انگلیس از این اتحادیه در پیش روی خود دارند.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 787317

وب گردی

وب گردی