رئیس جمهور سابق چک خواستار خروج کشورش از اتحادیه اروپا شد

رئیس جمهور سابق چک به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا برای تحمیل خواست خود در مسئله پذیرش پناهندگان به کشورش، خواستار خروج جمهوری چک از این اتحادیه شد.

به گزارش ایسکانیوز، "واسلاو کلاوس"، رئیس جمهور سابق چک به دلیل مناقشات درباره سهمیه پذیرش پناهندگان در اتحادیه اروپا خواستار خروج کشورش از این اتحادیه شده است.

وی همچنین گفت که ما به این مسئله اعتراض داریم که اتحادیه اروپا پرونده‌ای علیه چک به دلیل عدم پذیرش سهمیه دیکته شده پناهندگان از طرف بروکسل تشکیل می دهد.

کلاوس همچنین تصریح کرد که جمهوری چک نباید مجبور به تبدیل شدن به یک جامعه چند فرهنگی شود. وی تحریم های مالی اتحادیه اروپا به عنوان ابراز فشار بر کشورش در این راستا را رد کرد.

رئیس جمهور سابق چک با تاکید بر اینکه کشورش به پول های حمایتی و بودجه اتحادیه اروپا نیاز ندارد همچنین گفت: زمان آن فرا رسیده که خروج کشور ما از اتحادیه اروپا زمینه سازی شود.

از آنجایی که کشورهای لهستان، چک و مجارستان همچنان از این مسئله اجتناب می کنند که پناهندگان را بر اساس سهمیه مورد نظر بروکسل بپذیرند، کمیسیون اتحادیه اروپا می خواهد به دلیل این نقض قوانین این کشورها را مجازات کرده و پزونده ای علیه آن ها تشکیل دهد.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته یک اقدام قانونی علیه این سه کشور که ممکن است منجر به تشکیل پرونده برای آن ها در دادگاه عدالت اروپا و جریمه های نقدی شود را تصمیم گیری کرد.

بروکسل اعلام کرده است که این سه کشور گام های ضروری برای عمل به تعهدات خود به یونان، ایتالیا و دیگر کشورهای عضو این اتحادیه را بر نمی دارند. این کشورها از پذیرش پناهندگان بر اساس سهمیه ای که اتحادیه اروپا برای آن ها تعیین کرده است سر باز می زنند.

کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا در این باره گفته است که توافق انجام شده برای تقسیم پناهندگان در این اتحادیه در سپتامبر 2015 یک تصمیم قانونی است و این سه کشور تا به حال به آن عمل نکرده اند.

بر اساس توافق انجام شده بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در مجموع حدود 160 هزار پناهنده از ایتالیا و یونان در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند. تا به حال تنها 20.869 پناهنده در این اتحادیه تقسیم شده اند. مجارستان و اسلواکی علیه این تصمیم بروکسل در دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ شکایت کرده اند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 787335

وب گردی

وب گردی