با صادرات به قطراتفاق می افتد/ مرغ برای ایرانی ها طاقچه بالا می گذارد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: در حال حاضر صادرات مرغ ایران به عراق و افغانستان آغاز شده و در حال برنامه ریزی های لازم جهت صادرات آن به قطر هستیم.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص افزایش 18 درصدی نرخ تخم مرغ در بازار گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ تخم مرغ طی چند وقت اخیر با افزایش 18 درصدی همراه بوده است باید گفت این افزایش قیمت به 1 ماه گذشته منتهی نمی شود بلکه چندین ماه است با افزایش قیمت این محصول روبرو هستیم.

وی دلیل این افزایش قیمت تخم مرغ را اینگونه بیان کرد: شیوع آنفولانزا بی تاثیر در افزایش قیمت نبوده زیرا این اتفاق باعث درگیر شدن بسیاری از واحد های مرغ تخم گذار در سایر استان ها شد، همچنین تاحدودی از تولید کاهش و نیز بسیاری از مرغ هایی که مشکوک به مبتلا شدن آنفولانزا بودند در سازمان دامپزشکی معدوم شدند بنابراین این عوامل باعث افزایش قیمت تخم مرغ شد.

یوسف خانی در ادامه خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون به دلیل بهبود تولید تخم مرغ با کاهش قیمت 500 تومانی روبرو بودیم.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: به دلیل اینکه تولید تخم مرغ در کشور به میزان مصرف داخل صورت می گیرد و با کاهش این محصول در کشور مواجه نیستیم بنابراین نیازی به واردات آن به کشور نداریم.

وی به صادرات مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و افزود: با توجه به برتری کیفیت، قیمت و نیز بسته بندی محصولات ترکیه نسبت به ایران اما در حال حاضر صادرات مرغ ایران به عراق و افغانستان آغاز شده و در حال برنامه ریزی های لازم جهت صادرات آن به قطر هستیم.

یوسف خانی اظهار داشت: گرمای هوا باعث پایان یافتن بیماری آنفولانزا شده، همین امر موجب شده تا اقدامات لازم جهت صادرات آن به برخی از کشورها انجام شود.

در پایان می توان گفت زمانی که واردات محصولات به دیگر کشورها انجام می شود احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

401

کد خبر: 787394

وب گردی

وب گردی