تیم ملی وزنه‌برداری با 6 ورزشکار راهی عشق‌آباد می‌شود

با توافق فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک، تیم ملی وزنه‌برداری با 6 ورزشکار در بازی‌های داخل سالن آسیا شرکت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک؛ در ادامه نشست های هماهنگی اعزام کاروان ورزشی کشورمان به پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا بعد از ظهر امروز علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری و سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان این رشته با حضور در کمیته ملی المپیک به بحث و بررسی و هماهنگی در خصوص اعزام این رشته پرداختند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک همانند نشست با فدراسیون های پیشین به تشریح سیاست های کمیته ملی المپیک مبنی بر اعزام کاروانی کیفی و مدل آور پرداخت و گفت: وزنه برداری همیشه و در تمام اعزام ها جزو موفق ترین رشته های ایران بوده و امیدواریم در میدان پیش رو نیز یکی از رشته های افتخار آفرین باشد.

وی ادامه داد: مطمئنا سطح مسابقات داخل سالن چیزی کمتر از مسابقات قاره ای و تک رشته های این فدراسیون و شاید حتی کمتر از بازی های آسیایی نباشد. در این خصوص فدراسیون باید با بررسی شرایط رقبا و همچنین وزنه برداران ملی پوش خود بهترین ترکیب را برای کسب خوشرنگترین مدال ها روانه ترکمنستان کند.

در ادامه نشست اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی به تشریح قوانین اعلام شده در کتابچه راهنمای بازی ها پرداخت و گفت: در این دوره هر کشور می تواند در 8 دسته و وزن 6 وزنه بردار معرفی کند. یعنی همانند المپیک بالاترین سهمیه هر کشور 6 وزنه بردار خواهد بود.

علی مردادی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز در این نشست به تشریح وضعیت روز وزنه برداری ایران و آسیا پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه تیم ملی وزنه برداری کشورمان که همیشه جزو مدعیان اصلی قاره آسیا و جهان بوده این فرصت و شانس را دارد تا در بازی های داخل سالن نیز سهمی عمده در موفقیت کاروان ورزشی ایران ایفا کند.

سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی نیز با بررسی وزن به وزن و شرایط ملی پوشان کشورمان خواستار برپایی هر چه زودتر اردوهای آماده سازی جهت پیاده سازی برنامه های تمرینی خود برای اعزام تیمی آماده و قدرتمند شد.

در پایان این نشست قرار شد تا فدراسیون وزنه برداری از تمام داشته های خود برای اعزام بهترین تیم ممکن و کسب بهترین نتایج و مدالها استفاده کند.

604

کد خبر: 787417

وب گردی

وب گردی