روستا آزاد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند منشا خدمات گسترده بین المللی باشد

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید ترویج کننده تمدن ایرانی و روحیه انقلابی در واحد های برون مرزی باشد.

دکتر روستا آزاد درباره توسعه واحد های بین المللی دانشگاه آزاد در کشور ها مشترک المنافع ایران در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که طی سالیان گذشته در دانشگاه آزاد ایجاد شده است از لحاظ کمی و کیفی و با توجه به تغییرات جمعیتی کشور و کاهش متقاضیان آموزش عالی در داخل کشور، طبعیتا مانند هر نوع خدمات دیگر می توان حوزه دانشگاه و آموزش را به دیگر کشور ها انتقال داد.

روزستا آزاد ادامه داد: بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توسعه واحدهای برون مرزی خود منشا خدمات گسترده باشد و در حاشیه آن ظرفیت های خوبی را برای کشور در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کند.

وی افزود: در این مورد باید کیفیت رعایت شود، به نحوی که در منطقه ای که جامعه هدف این پروژه است، دانشگاه آزاد به عنوان منشا خدمات علمی با کیفیت شناخته شود. این موضوع می تواند هم برای دانشگاه آزاد اسلامی و هم بر ای کشور اعتبار بزرگی باشد و هم منبع درآمدی برای دانشگاه و کشور خواهد بود.

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: همانطور که کشور های غربی از این زمینه ها استفاده می کنند و مردم کشور ها را غرب زده بار می آورند، ما نیز می توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم، البته نه به روش افراطی که آن ها استفاده می کنند، اما ما می توانیم به روش صحیح و از راه صحیح وارد شده و رواج دهنده تفکر و تمدن ایرانی و روحیه انقلابی و اخلاق سالم باشیم.

201

کد خبر: 787432

وب گردی

وب گردی