به دنبال گسترش روابط ایران و ترکمنستان هستیم

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با اشاره به سفر آتی وزیر کشور به ترکمنستان گفت: به دنبال گسترش روابط دو کشور هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «رمضان شجاعی کیاسری» در دیدار «احمد قربانف» سفیر ترکمنستان در تهران با بیان این مطلب به زمینه های مشترک همکاری دو کشور ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این سفر دنبال گسترش و عمق بخشیدن به روابط در زمینه های مختلف اقتصادی – سیاسی اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات پیش روی دو کشور هستیم.
کیاسری در این دیدار که با هدف برنامه ریزی سفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: این سفر قرار بود مدتی پیش برگزار شود، اما به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ترکمنستان این سفر به تعویق افتاد، که زمان های پیشنهادی سفر به ترکمنستان ارائه شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور همچنین تاکید کرد: سفیر ترکمنستان مقدمات دیدار وزیر کشور با رئیس جمهوری ترکمستان به منظور دستیابی به نتایج موثر و بهتر فراهم سازد.

اعلام آمادگی ترکمنستان در زمینه های اقتصادی، مبارزه با تروریسم و تبادل محکومان
«احمد قربانف» سفیر ترکمنستان در تهران در ادامه این نشست نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه و استقبال از سفر وزیر کشور به ترکمنستان تصریح کرد: این سفر در توسعه همکاری های دو کشور بسیار تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: ما آماده همکاری در زمینه های مختلف از جمله موضوعات اقتصادی، مبارزه با تروریسم، تبادل محکومان و سایر موضوعات هستیم.
وی ضمن اعلام تسلیت به دولت و مردم ایران بابت اقدام تروریستی اخیر تهران گفت: دولت ما این اقدام را محکوم کرده است. ما آمادگی کامل خود برای همکاری با ایران جهت مقابله با تروریسم را اعلام می کنیم.
قربانف همچنین با اشاره به اینکه اخیرا با اجرای پروتکل انتقال محکومین میان دو کشور، 27 محکوم از ترکمنستان به ایران و 3 محکوم از ایران به ترکمنستان منتقل شده اند افزود: ما در مراسم هایی مثل عید فطر، تحلیف رئیس جمهور ایران یا روز استقلال، عفو عمومی داریم.
وی گفت: در سفر وزیر کشور ایران به ترکمنستان می توان برای عفو اتباع زندانی ایرانی در ترکمنستان یا ادامه روند انتقال محکومان دو کشور مداکره انجام شود تا این روند با سرعت بیشتری دنبال شود.
سفیر ترکمنستان در تهران با استقبال از دیدار وزیر کشورمان با رئیس جمهوری ترکمنستان گفت: حتما دنبال برگزاری این دیدار هستیم.
قربانف با اشاره به برگزاری بازی های آسیایی داخل سالن در شهریور سال جاری در این کشور، از مسئولان کشورمان برای حضوردر مراسم افتتاحیه این بازی ها دعوت کرد.

کد خبر: 787459

وب گردی

وب گردی