واحد قائم شهر توانسته در اخذ قرارداد و تفاهم نامه با صنایع،  ادارات کل و استانداری در مازندران موفق عمل کند

اولین جلسه مرکز رشد واحد با حضور دکتر ابراهیمیان ریاست واحد، اعضای شورای مرکزی رشد، مدیران گروه های آموزشی و اساتید در سالن اجتماعات  ولایت واحدقائم شهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیمیان ضمن تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در راه اندازی مرکز رشد واحد فعالیت داشته اند اعلام نمود، این مرکز باید به صنایع استان و به صاحبان اختراعات وصل شود و دانشگاه برای رشد و شکوفایی این مرکز از تمامی طرح ها استقبال خواهد نمود و مرکز رشد یک امتیاز بزرگ برای هر واحد دانشگاهی محسوب می شود.

سرپرست واحد قائم شهر از افتتاح مرکز رشد این واحد دانشگاهی با حضور مسئولین سازمان مرکزی، مسئولین استان و شهرستان خبر داد و اعلام فرمود:واحد قائم شهر توانسته است در چند وقت گذشته در زمینه های دستاوردهایی بسیار خوبی داشته باشد.

وی اعلام فرمود.در حوزه آموزش اخذ رشته های جدید مورد نظر دانشگاه و پیگیری های رشته های دیگر که از سازمان مرکزی مجوز اولیه آنها صادر گردید که در جذب دانشجو همچون سنوات گذشته کمک بسیاری خواهد نمود.

در حوزه اداری و مالی با مدیریت درست در منابع مالی؛ صرفه جویی؛ انضباط اداری توانسته ایم در ارائه تسهیلات به اساتید، کارکنان و دانشجویان موفق عمل نمائیم.

در حوزه پژوهش ارتباط با صنایع؛ ادارات کل و استانداری مازندران سبب گردیده تا تفاهم نامه و اخذ قرار دادهای خوبی داشته باشیم و گرفتن مجوز مرکز رشد با مشکلات فراوانی که در مسیر راه بود وبا ارائه طرح های مختلف توانستیم مجوز مرکز رشد را از سازمان مرکزی و وزارت علوم ؛ تحقیقات و فناوری بگیریم .

قنبری معاون پژوهشی و فناوری واحد در ادامه؛ اهمیت و ضرورت مرکز رشد را برای دانشگاه این چنین بیان کرد:

با توجه به سیاست های دانشگاه ( کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان )یکی از راه کارهای کاهش شهریه؛ تاسیس دانش بنیان است. وی مشارکت مدیران گروه و اساتید را برای مرکز رشد حیاتی اعلام نمود و خواستار جدی معرفی دانشجویان و اساتیدی که دارای ایده ها و خلاقیت هستند، شد و سیاست طرح های پژوهشی دانشگاه را کمکی بزرگ به این مرکز دانست که این طرح ها با همکاری مرکز رشد تبدیل به محصول تجاری خواهد شد و این محصول تولید شده جزئی از اموال دانشگاه محسوب می شود که اگر به ثبت تجاری برسد میتوانیم شرکت دانش بنیان تشکیل بدهیم .

قنبری از تاسیس و ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندارد مناسب با توجه به توانمندی واحد قائم شهر در بخشهای مختلف خبر داد.

200

کد خبر: 787466

وب گردی

وب گردی