مهمترین عناوین روز ایسکانیوز در یک نگاه

تازه ترین ها از آتش سوزی گسترده یک برج مسکونی در لندن، تیراندازی در یک زمین بازی بیسبال در ویرجینیا و شلیک گلوله به نماینده کنگره،تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری مقابل وزارت علوم، آخرین قیمت نفت در بازار جهانی، لغو تخفیف ۱۵درصدی تعرفه واردات از مناطق آزاد و اخبار ورزشی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال را در بسته خبری ایسکانیوز بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی،بین الملل و دانشگاه و علم و فن آوری در روز چهارشنبه بیست و چهارم خرداد ۱۳۹۶ در ادامه آورده می شود:

سیاسی

لغو سند ملی آموزش 2030 ایران، پایان حیات گروهک‌های تروریستی به زودی، افزایش سطح آمادگی نیروی دریایی ارتش، برگزار ی مراسم سوگواری حضرت امیرالمؤمنین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب،آتش سوزی گسترده یک برج مسکونی در لندن،آزادی منطقه و مثلث «آراک» در حمص سوریه،تیراندازی به عضو کنگره آمریکا از مهمترین های سیاسی و بین الملل هستند.

*سند 2030 ملغی شد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمع بندی جلسه این شورا در خصوص تصمیم گیری در خصوص سند 2030 خبر داد و گفت:اعضای شورای انقلاب فرهنگی در اجماع خود به تصویب نهایی لغو سندملی آموزش رسیدند.

به گفته محمد رضا مخبر دزفولی مبنای ما کشور اسناد بالادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع قانونی است و در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت سند اساسی و ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

*روحانی: به پایان حیات گروهک‌های تروریستی نزدیک می‌شویم

رییس‌جمهور با اشاره به حوادث اخیر تروریستی در تهران گفت: کشور ما از ابتدای انقلاب و در سراسر کشور با پدیده شوم تروریسم مواجه بوده و علاوه بر تقدیم هزاران شهید، همواره نیز در خط مقدم مبارزه با تروریست‌ها بوده است. در حالی که قدرت‌ها و کشورهایی که در ظاهر خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کنند، همواره به تروریست‌ها پناه داده و از آنها حمایت کرده‌اند.

وی با اعلام این که هر گونه تحرک تروریستی با برخورد قاطع و متقابل مواجه خواهد شد، اظهار داشت: با تشدید برخورد ملت‌های منطقه، به پایان حیات گروهک‌های تروریستی نزدیک می‌شویم.

*مراسم سوگواری حضرت امیرالمؤمنین (ع) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد

در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام)، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

*نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد

امیر دریادار دوم ابراهیم اشکان فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نداجا کوچکترین هراسی از هیاهوهای دشمنان نداشته و همیشه برای دفاع از منافع ملی در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد.

*دکتر روحانی: بازیکنان و اعضای تیم ملی سفیران قدرت نرم ایران هستند

رییس‌ جمهور بازیکنان تیم ملی را قهرمانان محبوب ملت ایران عنوان کرد و گفت: امروز جدای از مسئولیتی که در زمینه ورزش قهرمانی در راستای کسب پیروزی برعهده شما است، عهده‌دار مسئولیت اخلاقی سنگینی نیز در جامعه هستید.

روحانی کسب پیروزی در ورزش‌های قهرمانی بویژه فوتبال را نمود انسجام ملی در سطح جهان دانست و گفت: افتخار در مسابقه فوتبال در کلمه ایران متجلی می‌شود و زمان پیروزی همه گروه‌ها، قومیت‌ها با هم متحد هستند و اینجاست که تبلور وحدت و انسجام ملی نمایان شده و مردم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

بین الملل

*تیراندازی به عضو کنگره آمریکا

پلیس و رسانه های آمریکایی از تیراندازی در یک زمین ورزشی خبر دادند که نمایندگان جمهوری خواه به آن رفت و آمد می کنند.

استیو اسکالیس، رئیس اکثریت جمهوری خواهان در کنگره آمریکا در تیراندازی به وی در نزدیکی یک ورزشگاه بیسبال در ویرجینیا مجروح شد.

*آتش سوزی گسترده یک برج مسکونی در لندن

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: یک برج مسکونی در لندن دچار حریق گسترده ای شده است.

برخی افراد از فراز این برج 27 طبقه مسکونی که در شعله های آتش به مدت سه ساعت است، می سوزد خود را به بیرون پرتاب کرده اند.

هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نیست.

*منطقه و مثلث «آراک» در حمص سوریه آزاد شد

ارتش سوریه موفق شد بر منطقه و مثلث «آراک» و ارتفاعات مشرف بر آن و نیروگاه سوم مسلط شود.

نیروهای سوری در استان حمص موفق شدند کنترل منطقه و مثلث «آراک» و ارتفاعات مشرف بر آن در عمق 3 کیلومتر و عرض 6 کیلومتر را بدست گیرند.نیروهای سوری همچنین توانستند نیروگاه سوم را نیز از تروریست های داعش بازپس بگیرند.

اقتصادی
*نرخ سکه و دلار در بازار آزاد

قیمت سکه تمام طرح جدید با افزایش2000 تومانی نسبت به روز گذشته همراه بوده است وهمچنین نرخ دلار به 3730 تومان رسیده است.

*قیمت طلای جهانی افزایش یافت
قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است.

*کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان ذخایر نفت آمریکا افزایش داشت قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۷ سنت، معادل یک درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۲۵ سنت رسید.

*یارانه خرداد فرداشب واریز می‌شود
سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه خردادماه، نیمه شب ۲۵ خرداد، به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
این در حالیست که این پرداخت ملازم با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور همانند دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ است.


*لغو تخفیف ۱۵درصدی تعرفه واردات از مناطق آزاد
معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت با ارسال بخشنامه ای به رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت کشور از کاهش تخفیف سود بازرگانی واردات کالا در مناطق آزاد از ۱۵ درصد به ۲ درصد خبر داد.

*رکود مهمان بازار مسکن

سال جاری نیز همانند سال گذشته مسکن در حالت رکود به سر می برد و نیز هیچ گونه علایم بهبودی در راستای بهبود رونق معاملات و خروج مسکن از رکود مشاهده نمی شو لازم به ذکر است که دولت در راستای اعمال مالیات بر ساخت و ساز مثبت عمل نکرد بلکه می توانست با اقدامات کارشناسانه تر و ارائه لایحه درست در بهبود بازار مسکن کمک کند.

*وام درمان و تحصیل ۱۰ میلیون تومان شد
شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری (درمان، تحصیل،‌ ودیعه مسکن و ... ) را از ۲۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش داد

ورزشی
این روزها اخبار نقل و انتقالات داغ است و فوتبال دوستان به ویژه هواداران سرخابی های پایتخت با رصد اخبار منتظر پیوستن بازیکنان خوب به تیم هایشان هستند. مهم ترین اخبار نقل و انتقالات امروز را در ادامه مرور می کنیم:

نماینده باشگاه پرسپولیس برای مذاکره با هافبک عراقی مد نظر باشگاه با این بازیکن دیدار خواهد کرد.

امروز سجاد شهباززاده برای انجام مذاکرات نهایی به باشگاه استقلال می رود، همچنین پژمان منتظری هم فردا صبح راهی باشگاه خواهد شد.

مهدی رحیم زهیوی مهاجم فصل پیشین استقلال خوزستان با حضور در باشگاه فولاد خوزستان به این تیم پیوست.

توحید غلامی هافبک فصل گذشته نفت تهران رسما به سپیدرود رشت پیوست.

توحید غلامی هافبک بازیساز سابق تیم های استقلال و نفت تهران به سپیدرود پیوست و بلافاصله در تمرینات این تیم شرکت کرد.

سوشا مکانی و علیرضا حقیقی دو گزینه نفت تهران برای دروازه‌بانی

عبدالله ناصری، مدافع تیم فوتبال فولاد خوزستان قراردادش را برای یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.

احمد عبدالله‌زاده، هافبک تیم فوتبال فولاد خوزستان، پس از انجام مذاکره، با این تیم به توافق رسید و قراردادش را یک فصل دیگر تمدید کرد.

مجتبی بیژن، مدافع میانی اصالتا رشتی فصل گذشته نفت مسجدسلیمان، با عقد قراردادی به نساجی مازندران پیوست تا در فصل جدید رقابت های لیگ آزادگان شاگرد مهدی پاشازاده باشد.

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس بعد از جلسه با مسئولان این باشگاه به توافقات لازم برای نحوه دریافت مطالبات فصل گذشته خود رسیده است.

دانشگاه

*تجمع اعتراضی دانشجویان دکتری مقابل وزارت علوم

این تجمع صبح امروز مقابل وزارت علوم صورت گرفت و همزمان در بسیاری از دانشگاه‌های کشور برگزار شد.
معترضان پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «ایران می مانیم اگر حداقل معیشت را برایمان فراهم کنید»، «دانشجو دکتری خود را وقف علم می‌کند ولی دغدغه معیشت دارد»، «این یک حرکت سیاسی نیست بلکه یک مطالبه دانشجویی است»، «پژوهش شغل من است و حقوق ماهیانه حق من است» و «دانشجو دکتری بودن همه جا شغل محسوب شده و حقوق دارد» در دست داشتند.


*موسی خانی:رشد 22 پله ای مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه web of science


مرتضی موسی خانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص رتبه تولید علم در 2ماه گذشته به ایسکانیوز گفت: در آخرین به روز رسانی پایگاه web of science که در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 1396 گزارش شده است، تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2016 میلادی، 27 درصد رشد را نسبت به سال 2015 نشان می‌دهد و این در حالی است که رشد تولید علم کشور در این سال نزدیک به 6/17 درصد است.

وی ادامه داد: آمار مقالات پر استناد و داغ دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه web of science تا ماه می سال 2017 میلادی نشان می دهد که رشد این مقالات حرکت پرشتاب‌تری را نسبت به سهم کشور دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس گزارش پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز Essential Science Indicators در آخرین به روز رسانی آن پایگاه، رتبه دانشگاه با رشد 22 پله‌ای نسبت به دو ماه گذشته، از جایگاه 155 به 133 رسیده است.


*انتخاب رشته بیش از153هزار داوطلب آزمون ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از 153هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 96 خبر داد و گفت: داوطلبان تا پایان روز پنجشنبه 25 خردادماه جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب‌رشته خود اقدام کنند.

کد خبر: 787487

وب گردی

وب گردی