دستگیری هفت تروریست در چابهار/ عربستان اسپانسر گروه های تروریستی در منطقه است

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امروز در چابهار یک تیم تروریستی را شناسایی کردیم، گفت: هفت نفر دستگیر شدند که پنج نفر ایرانی و دو نفر از کشورهای همسایه بودند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات امشب (چهارشنبه) در مراسم افطاری اصحاب رسانه با تسلیت شهادت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: خدا حضرت ابراهیم را آزمایش کرد و بعد از آزمون ها به امامت برگزید. امامت کار هر کسی نیست و اینکه شیعه همانند بسیاری از مسلمانان هر کسی را به امامت برنمیگزیند.

وی افزود: شیعه علی و فرزندان علی را به امامت برمی گزیند؛ شیعه در برابر حضرت علی سر تسلیم و تبعیت و پیروی می ساید. ویژگی‌های امیرالمومنین موجب شده تا بسیاری از نویسندگان و متفکران بعد از آشنایی با امیرالمومنین دست به نگارش چندین کتاب در باره ایشان بزنند. عبدالله فتاح عبدالمقصود هشت کتاب در مورد امیرالمومنین می نویسد. جرجی زیدان رمان نویس مسیحی وقتی با امیرالمومنین آشنا می شود دست به نگارش کتاب درخصوص شخصیت ایشان میزند.

علوی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از چهره های پیشکسوت را در اینجا می بینم، تصریح کرد: از دل تجربه ها ایده های جدید را استخراج کردن کاری بدیع است. رسانه با نقد گره خورده اما از رسانه ها انتقاد میکنیم ناراحت می شوند. اساسنامه را خواندم و چند انتقاد دارم؛ متاسفانه در فضای جامعه و رسانه اخلاق از بین رفته و در قالب اسامی همچون روشنگری و افشاگری و با اسامی مختلف می بینیم که اخلاق در رسانه ها زیر پا گذاشته می شود. ماهیت این کار با تغییر اسم عوض نمی شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه بحث رعایت اخلاق در جامعه کم رنگ شده است، ادامه داد: حتی در بین مدعیان تدین کم رنگ شده است. به راحتی با آبروی هم بازی میکنیم و به هم دروغ می گوییم. روی مارکسیسم ها که می گفتند هدف وسیله را توجیه می کند در این کار سفید کرده ایم. دین ما دین علم و ادب و اخلاق است
در نقد نباید به سراغ آبرو و شخصیت افراد برویم و شخصیت افراد را تخریب کنیم؛ آبرو و شخصیت و هویت افراد که نقد پذیر نیست. در نقد باید به سراغ کردار، رفتار افکار برویم در خصوص افکار هم وقتی میتوانیم افکار را نقد کنیم که بروز می کند نیت خوانی کردن درست نیست؛ نباید در نقد به دنبال عقده گشایی جناحی و صنفی باشیم.

علوی با اشاره به اینکه امروز در چابهار یک تیم تروریستی را شناسایی کردیم گفت: هفت نفر دستگیر شدند که پنج نفر ایرانی و دو نفر از کشورهای همسایه بودند. میدانستیم این گروه برنامه ای دارند. این هفت نفر را در بیرون از منزل گرفتیم. دو نفر هم در خانه کشته شدند. امروز اولین شهید وزارت اطلاعات به درجه شهادت نائل شد؛ از سرزمین گیلان و در جوار خلیج فارس.

وی افزود: در کردستان امروز یک تیم را شناسی کردیم و زیر ضربه بردیم؛ همانطور مقام معظم رهبری فرمودند دشمن بیکار نمی نشیند. عربستان اسپانسر گروه های تروریستی در منطقه است و از کشورهای همسایه مزدور استخدام میکند. ناکامی های داعش در رقه، موصل و... باعث شد که به سراغ ایران بیاید. میخواستند به هر قیمتی شده در ایران ترقه ای را بترکانند. این ناکامی ها باعث شد تلاش کند تا بتواند در ایران کاری انجام دهد.

301

کد خبر: 787500

وب گردی

وب گردی