پوتین: روسیه در انتخابات آمریکا دخالتی نداشته است

رئیس جمهور روسیه هرگونه نفوذ و دخالت هکرهای این کشور را با هدف تغییر در نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری تاس از نیویورک، ولادیمیر پوتین در گفتگو با اولیور استون فیلمساز آمریکایی گفت" اگرچه برخی از هکرها در حقیقت مشکلات موجود در حزب دموکرات را افشا کرده اند اما تصور نمی کنم این گزارش ها تاثیر جدی بر روند انتخابات یا نتایج آن داشته است."

وی افزود، البته که هکرهای ناشناس مشکلات موجود دموکرات ها را برملا کرده اند اما اینگونه مشکلات دروغ نبوده و هکرها سعی نکردند کسی را فریب بدهند و یا گول بزنند.

ولادیمیر پوتین همچنین خاطر نشان کرد، برکناری رئیس کمیته اجرایی حزب دموکرات نیز حاکی از آن است که وی به اینگونه مشکلات اذعان داشته و لذا هکرها را نباید مقصر دانست.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینگونه مشکلات آمریکا تاکید کرد، رهبران واشنگتن که تلاش های زیادی برای دستکاری در افکار عمومی کرده اند نباید از روسیه چهره ای خصومت آمیز بسازندو این کشور را دشمن تلقی کنند بلکه به جای آن می بایستی از رای دهندگان عذرخواهی کنند که البته چنین اقدامی را انجام نداده اند.

افشا و انتشار بیش از 19 هزار ایمیل و بیش از 8 هزار فقره اسناد مربوط به رهبران برجسته حزب دموکرات شامل مقامات کمیته ملی دموکرات بر روی سایت ویکیلیکس در ژوئیه 2016 سبب بروز بحران در بدنه این حزب در آمریکا شد.

در پی بروز این رسوائی رسانه ای که حاکی از حمایت اعضای این کمیته از هیلاری کلینتون و بی اعتبارکردن سناتور برنی سندرز رقیب انتخاباتی وی بوده است ، دبی واسرمن شولتز رئیس کمیته دموکرات از مقام خود استعفا کرد.

از اینرو، رسانه ها و برخی از مقامات آمریکا هکرهای روسیه را به ارسال اینگونه گزارش ها به سایت افشاگر ویکیلیکس متهم کردند که تاکنون اینگونه اتهامات رسما اثبات نشده اند.

اولیور استون از 2015 تا فوریه 2017 برای ساخت مستند چهار قسمتی خود چندین مرتبه با رئیس جمهور روسیه گفتگو کرده است.

شبکه تلویزیونی شو تایم آمریکا پخش مصاحبه های این فیلم ساز آمریکایی رابا رئیس جمهور روسیه از 12 ژوئیه تا آغاز کرده و تا نیمه این ماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 787552

وب گردی

وب گردی