چاووش اوغلو امروز به کویت و فردا به عربستان می رود

وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه برای گفتگو با امیر کویت درباره راه های حل بحران قطر و عربستان سعودی عازم کویت و روز جمعه برای دیدار با ملک سلمان راهی عربستان می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاوش اوغلو بر لزوم حل این بحران از راه های گفتگو و صلح تاکید و تصریح کرده است کشورش در این خصوص تلاش خواهد کرد.

وزیرخارجه ترکیه در دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همتای قطری خود دیدار کرده است.

چاوش اوغلو امروز به کویت می رود تا با شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت که نقش میانجی را در حل بحران دیپلماتیک بی سابقه عربستان ، امارات عربی متحده و بحرین از یک سو و قطر از سوی دیگر دارد ، ملاقات کند.

وی سپس راهی عربستان می شود تا با ملک سلمان بن عبدالعزیز که کشورش در رأس کشوهای تحریم کننده قطر قرار دارد دیدار کند.

از سوی دیگر وزارت دفاع قطر در بیانیه ای از ورود دو فروند کشتی جنگی آمریکا به جنوب دوحه برای مشارکت در رزمایش مشترک با نیروی دریایی قطر خبر داده است.

گفتنی است تلاش های وزیر خارجه قطر در حالی صورت می گیرد که سازمان ملل متحد از تاثیرات احتمالی انزوای دیپلماتیک قطر ابراز نگرانی کرده است و درباره مشکلات مردم این کشور به ویژه پس از تصمیم ریاض، ابوظبی و منامه به اخراج اتباع قطری از خاک کشورشان طی دو هفته هشدار داده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306

کد خبر: 787556

وب گردی

وب گردی