اشرف غنی: افغانستان از طریق خط آهن به ایران و چین وصل می شود

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد که در کابل به سر می برد گفت : افغانستان از طریق خطوط آهن به ایران و چین وصل می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا وسیما،« محمد اشرف غنی » در دیدار با « آنتونیو گوترش » گفت: افغانستان با داشتن موقعیت راهبردی در قلب آسیا تلاش می کند تا از طریق انتقال انرژی، آسیای مرکزی و آسیای جنوبی را با هم متصل و از طریق خطوط آهن، به چین و ایران وصل شود.
صلح ، ثبات ، امنیت و مبارزه با تروریسم از دیگر محورهای مذکرات رئیس جمهور افغانستان و دبیرکل سازمان ملل متحد بود.
اشرف غنی، با اشاره به‌خطر تروریسم و سازمان‌های تروریستی فرامنطقه که کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کنند گفت: حوادث اخیر در افغانستان بویژه در کابل، صبر مردم افغانستان را به اتمام رسانده و از این بابت مردم ما رنج می‌برند.
وی درباره برقراری صلح درافغانستان گفت : در دیدار اخیر با نخست وزیر پاکستان توافق شد تا از نشست گروه هماهنگی چهارجانبه بین افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا برای گسترش صلح در افغانستان، استفاده شود.
رئیس جمهور افغانستان از تقویت روابط منطقه ای کشورش خبرداد و افزود :کشورش با کشورهای آسیای میانه از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکستان، قرقیزستان و همچنین با ایران و چین روابط دو جانبه و چند جانبه اقتصادی، تجارتی و تزانزیتی خوبی برقرار کرده‌ است.

306

کد خبر: 787581

وب گردی

وب گردی