نوربخش: شرمنده بازنشستگان هستیم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: شرمنده بازنشستگان هستیم ولی تلاش کرده‌ایم که هر سال افزایش حقوق‌ها بالاتر از نرخ تورم باشد و در جهت آینده‌ای بهتر و اطمینان‌بخش‌تر اقدامات موثری صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، سید تقی نوربخش در جمع نمایندگان تشکل‌های کارگران، بازنشستگان و کارآفرینان استان کرمانشاه با بیان اینکه ٢٥ سال است که افتخار خدمت‌گذاری به جامعه کارگری را دارد، گفت: خدا را شاکرم و افتخار می‌کنم که خدمت ‌گذار جامعه کارگری هستم.

نوربخش افزود: ١٢ سال در بخش‌های مختلف مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی بوده‌ام و ١٣ سال نیز در وظیفه حرفه‌ای و پزشکی فعالیت کرده‌ام و به دلیل حرفه اصلی خود، همدرد کارگران عزیز بوده‌ام و عمیقا خداوند متعال را سپاسگذارم که دانش حرفه‌ای خود را در خدمت جامعه کارگری قرار داده‌ام.

وی با بیان اینکه مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی و جامعه شریف کارگران و بازنشستگان این سازمان را خانه خود می‌دانند، گفت: ما در شرایطی سازمان را تحویل گرفتیم که در ورطه مسائل حاشیه‌ای بود و درگیر مسائلی بود که ربطی به این سازمان نداشت و چالش حیثیتی ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه منابع این سازمان متعلق به کارگران و بازنشستگان است، گفت: منابع این سازمان حاصل انباشت بین نسلی حق بیمه کارگران این کشور است. کارگری که از سفره کوچک او منابع این سازمان تشکیل می‌شود و دستبرد در این منابع و شریک کردن افرادی مثل بابک زنجانی در این منابع چالش جدی به وجود آورده بود.

نوربخش ایجاد کسری بودجه فاحش برای سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر نتایج سوء مدیریت در دولت قبل ارزیابی کرد و گفت: در سال ٩١ از بودجه ٣٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومانی سازمان تأمین اجتماعی ٥٠٠٠ میلیارد تومان کسری وجود داشت.

وی ادامه داد: امسال بودجه سازمان ٨٢ هزار میلیارد تومان است به عبارتی ماهیانه ٦٠٠٠ میلیارد تومان بدون اتکا به منابع عمومی در این سازمان پرداخت صورت می‌گیرد و در شرایط بسیار سخت به کشور کمک می‌کند.

نوربخش با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی در اقتصاد مقاومتی در سنگر اول قرار دارد، اظهارکرد: این سازمان در شرایطی که فضای کسب و کار با چالش مواجه بود توانست خود را اداره کند و البته نتوانستیم جبران مافات کامل آنچه بر سر کارگران رفت را انجام دهیم و بخشی از عقب افتادگی‌ها جبران شد و هنوز بخش زیادی از مسائل باقی است.

وی در ادامه به مقایسه افزایش حقوق بازنشستگان و نسبت آن با تورم سالیانه در سال‌های اخیر و دولت قبل پرداخت و گفت: کارگران و بازنشستگان در دولت قبل ٢٥ درصد کمتر از نرخ تورم افزایش حقوق داشته‌اند و در دولت دکتر روحانی ٣٢ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش حقوق داشته‌اند و بخشی از عقب ماندگی‌های گذشته جبران شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأیید وجود کاستی و مشکلات در معیشت کارگران و بازنشستگان، گفت: همواره در جلسات مختلف اعلام کرده‌ایم که شرمنده بازنشستگان هستیم ولی تلاش کرده‌ایم که هر سال افزایش حقوق‌ها بالاتر از نرخ تورم باشد و در جهت آینده‌ای بهتر و اطمینان‌بخش‌تر اقدامات موثری صورت گرفته است.

نوربخش تدوین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی و پیشگیری از ایجاد تعهدات بدون منبع جدید برای سازمان تأمین اجتماعی را از مهمترین دستاوردهای سال‌های اخبر عنوان و اظهار کرد: با تلاش و پیگیری سازمان تأمین اجتماعی ایده اولیه سیاست‌های مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است که ارزش بسیار زیادی برای این سازمان دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی ادامه داد: قسمت عمده‌ای از مسائل سازمان تأمین اجتماعی مربوط به تعهدات بدون منبع است که سالیانه ٢٢ هزار میلیارد تومان تعهد دولت به این سازمان ایجاد می‌کند در حالی که حداکثر ٢ تا ٣ هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت می‌شود. البته در سال گذشته ١٥ هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت یا واگذاری انجام شده است.

701

کد خبر: 787626

وب گردی

وب گردی