افزایش شمار سلفی‌ها و جهادی‌های افراطی در هامبورگ

سازمان اطلاعات داخلی هامبورگ از افزایش چشمگیر شمار سلفی‌ها و هواداران افراطی جهادها در این شهر مهم آلمان در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه آلمانی "دی ولت"، سازمان اطلاعات داخلی هامبورگ از افزایش طرفداران درگیری‌های مسلحانه در این شهر آلمان خبر داد. بر اساس آمارها تعداد این افراد در این شهر آلمان بیش از 300 نفر است.

سازمان اطلاعات داخلی در هامبورگ اعلام کرد که شمار حامیان شناسایی شده جهاد های مسلحانه در هامبورگ افزایش پیدا کرده است.

به گفته سخنگوی این سازمان امنیتی در هامبورگ شمار این عناصر با 35 نفر افزایش در سال جاری میلادی به 305 نفر رسیده است. این در حالی است که در سال 2014 تنها 240 جهادی و در سال 2013 نیز تنها 70 مورد شناسایی شده بودند.

بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات داخلی هامبورگ در مجموع شمار اسلام گرایان افراطی در حال حاضر در هامبورگ حدود1185 نفر است که 120 نفر بیشتر از سال 2015 و حدود 230 نفر نیز بیشتر از سال 2014 است. 580 نفر از این اسلام گرایان افراطی از گروه سلفی ها هستند که تعداد آن ها در سال 2015 ،460 نفر بود.

بر اساس آمارهای سازمان اطلاعات داخلی در هامبورگ از سال 2012 حدود 70 جهادی هامبورگی به سوریه یا شمال عراق سفر کرده اند تا در آنجا در درگیری های داخلی در جبهه تروریست ها مشارکت کنند. حدود 20 نفر از آن ها در این درگیری ها کشته شده اند و تقریبا یک سوم آن ها نیز دوباره به وطن خود بازگشته و تحت کنترل شدید پلیس و سازمان اطلاعات داخلی آلمان قرار دارند.

سازمان های امنیتی بر این باورند که همچنین در سراسر آلمان نیز از حدود 820 جهادی سفر کرده به مناطق بحرانی حدود یک سوم دوباره به آلمان بازگشته اند.

چندی پیش نیز "هانس گورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در سخنانی خطر حملات تروریستی داعش در کشورش را همچنان بالا ارزیابی کرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی شهر منچستر تاکید کرد که شهروندان نباید به تروریسم عادت کنند. بدتر از آن وقتی است که این عادت کردن به کنار آمدن با این مسئله منجر شده به گونه ای که ما دیگر در برابر آن از خود دفاع نکنیم.

ماسن همچنین به تغییر ابزار ترور اشاره کرده و گفت: سابق مواردی وجود داشت که ترور با بمب های دست ساز انجام می شد و عامل ترور می خواست زنده بماند. امروز ما باید به این مسئله فکر کنیم که جهادی های بازگشته از سوریه که برای کار با کلاشینکوف آموزش دیده اند به سوی ما آمده و همچنین آماده برای مرگ هستند. علاوه بر این به صورت فزاینده استفاده از ابزار چاقو، تبر و کامیون برای کشتار انسان های بیشتری از طرف عاملان ترور دیده می شود.

وی همچنین فضای اینترنت از جمله وبلاگ ها و شبکه های چت را به عنوان مهم ترین فضا برای استخدام تروریست های افراطی ارزیابی کرد.

به گفته رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان هدف اصلی تروریسم داعش تضعیف غرب است.

وی همچنین به خطراتی که همچنان از شبکه القاعده وجود دارد اشاره کرده و تاکید کرد که بعد از شکست های داعش در عراق و سوریه این خطر ایجاد می شود که القاعده بخواهد اعتبار خود را با حملات تروریستی چشمگیر دوباره ایجاد کند.

ماسن خواستار تغییر معماری امنیتی در چنین شرایطی شده و همچنین تاکید کرد که جمع آوری اطلاعات هم باید بهبود یابد.

منبع: تسنیم

۳۰۵

کد خبر: 787724

وب گردی

وب گردی