سیدرضا تقوی:  بینش سیاسی مردم را باید در نماز جمعه تقویت کرد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بینش سیاسی مردم باید در نماز جمعه تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: احداث ساختمان دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان نمونه یک همکاری است و اگر همکاری در کارها نباشد این‌گونه کارها به ثمر نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: همه ما قبول داریم در سایه همکاری و همراهی است که می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم حال این کارها می‌خواهد کوچک باشد یا بزرگ، در حد یک ساختمان باشد یا در حد کارهای بزرگی در سطح استان، انجام کارها بدون وحدت و یکپارچگی میسر نمی‌شود، در هر زمینه‌ای رمز پیروزی و موفقیت هماهنگی و وحدت است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مردم به صورت مستقیم نقشی در کارها ندارند بنابراین این خدمت رسانان هستند که باید از امکانات بیت‌المال به مردم خدمت عرضه کنند، گفت: اگر مسئولان و دست‌اندکاران وحدت و صمیمت داشته باشند مردم نیز صمیمی خواهند بود چرا که مردم به مدیران و مسئولان نگاه می‌کنند و اگر آنها با هم صمیمی باشند این مهم به عنوان یک فرهنگ در جامعه القاء می‌شود.

تقوی اخلاق، رفتار، منش، گویش، زندگی و سلوک مدیران را در جامعه فرهنگ‌ساز دانست و گفت: مردم به اخلاق و رفتار مدیران و مسئولان می‌نگرند بنابراین وقتی می‌بینند مسئولان با هم کارها را پیش می‌برند آنها نیز همین مسیر را طی می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا و رزمندگان هستیم، تاکید کرد: درست است که کار در نظام اسلامی عبادت بوده اما مسئولیت خیلی سنگین است، مسئولیت همانطور که ارزش زیادی دارد سنگین است ما می‌خواهیم باری را از دوش مردم برداریم حتی اگر حق شخص خودمان پایمال شود پس باید خود را نادیده گرفت تا وحدت و صمیمت در جامعه رشد پیدا کند.

تقوی در ادامه صحبت‌هایش گفت: حضور مردم در انتخابات نمایانگر یک اقتدار بود و آنها با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی وفاداری خود به نظام را به رخ دشمنان و بدخواهان کشیدند.

وی افزود: قدرت نظامی و قدرت نیروهای مسلح ایران یکی از ارکان اقتدار نظام است؛ قدرت نیروهای نظامی و امنیتی کشور باید تقویت شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اگر ما امنیت و اقتدار داریم از برکت همین نیروهای مخلص است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، بسیجیان دریا دل، سپاه سرافرار و ارتش غیور را تا می‌توانید تقویت کنید، روحیه دهید و از آنها تقدیر کنید تا امنیت تقویت شود. هر حرکت و سختی که بخواهد نیروهای ما را در بخش امنیت تضعیف کند، تضعیف نظام و ملت است، تقویت امنیت در سایه وحدت و یکپارچگی باید انجام شود.

تقوی همچنین یکی از رسالت‌های نماز جمعه را ایجاد وحدت دانست و با بیان اینکه نماز جمعه مردم را در صحنه حاضر نگه می‌دارد، افزود: معنویت باید در جامعه تقویت شود، یکی از رسالت های نماز جمعه پشتیبانی از نظام است و نظام را باید تقویت کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه یک مدیر موفق،جوانان، دانشگاهیان و روحانیونی که در مناطق محروم زحمت می‌کشند را در نماز جمعه تشویق کنید چرا که انسان با تشویق دلگرم می‌شود، اظهار کرد: هر هفته در نماز جمعه از کسانی که در سنگر اقتصادی و فرهنگی موفقیتی کسب کرده‌اند را تشویق کنید چرا که این تشویق بسیار موثر است؛ نماز جمعه از این جهت باید شور و نشاط بیشتری به جامعه القا کند.

وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی یکی از رسالت‌های نماز جمعه است، تاکید کرد: بینش سیاسی مردم در نماز جمعه تقویت شود و توطئه دشمنان علیه نظام را در نماز جمعه برای مردم تبیین کنید.

302

کد خبر: 787738

وب گردی

وب گردی