دکتر اسکندری: درآمدهای شهریه‌ای خارجی مولد امنیت شغلی پایدار در دانشگاه است/ هیات امنا هیچ مصوبه ای برای تعطیلی واحدها و مراکز داخل کشور نداشته است

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد گفت: هیات امنا نه تنها هیچ مصوبه ای برای تعطیلی واحدها و مراکز در داخل کشور نداشته بلکه با ایجاد درآمدهای شهریه ای خارجی در کشورهای منطقه به دنبال امنیت شغلی پایدار کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، صالح اسکندری سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه آزاد با اشاره به خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها از جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تعطیلی مراکز بی اثر و زیان ده گفت: متاسفانه برخی رسانه ها در انعکاس اخبار تخصصی دانشگاه دقت های لازم را لحاظ نمی‌کنند و این باعث می شود که نگرانی هایی در بین کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه به وجود آید.

وی با توضیح مصوبه نوزدهمین جلسه فوق العاده هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این مصوبه اساسا مربوط به برخی شعب و دفاتر خارج از کشور دانشگاه نظیر شعبه آکسفورد و برخی دفاتر در کشورهای دیگر بوده که حتی یک دانشجوی خارجی نیز ندارد و در سالیان گذشته فقط برای دانشگاه هزینه داشته اند.

اسکندری افزود: بر اساس این مصوبه شعب دانشگاه آزاد در دبی، افغانستان، لبنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و انشاالله به زودی در کشورهای عراق، آذربایجان و سوریه نیز شعبی دایر خواهد شد.

سرپرست سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه های دانشگاه با اشاره به آمار جذب دانشجویان خارجی تصریح کرد: آمارها بیانگر آن است که بیشترین میزان جذب دانشجویان خارجی در کشورهای منطقه به خصوص لبنان و افغانستان است و لذا رویکرد منطقه گرایی دانشگاه در دوره جدید هم پیش برنده اهداف اصولی دانشگاه در توسعه گفتمانی و تبادلات علمی بین کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود و هم تامین کننده منافع مادی و هزینه های دانشگاه است.

وی با ارائه این توضیحات افزود: بر این اساس هیات امنا نه تنها هیچ مصوبه ای برای تعطیلی واحدها و مراکز در داخل کشور نداشته است بلکه با ایجاد درآمدهای شهریه ای پایدار خارجی به دنبال آن است تا با ایجاد فضا های جدید کاری در سطح منطقه ای و بین المللی مشکلات مالی واحدهای کم دانشجو و زیان ده دانشگاه در داخل را برطرف نماید.

صالح اسکندری با اشاره به رویکرد جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اساسا دانشگاه در دوره جدید تعطیل کردن واحدها و مراکز داخلی زیان ده را پاک کردن صورت مساله می داند و به دنبال چاره جویی اساسی برای تامین امنیت شغلی پایدار هیات علمی و کارکنان خود در سراسر کشور است.

200/202

منبع:ایلنا

کد خبر: 787815

وب گردی

وب گردی