برگزاری دومین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و سوئیس

دومین دور از گفت و گوهای سیاسی ایران و سوئیس در برن برگزار شد و طرفین بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان و «پاسکال بریسویل» قائم مقام وزیر خارجه سوئیس دومین دور از گفت و گوهای سیاسی بین دو کشور را در برن پایتخت سوییس برگزار کردند.

در این دور از گفت و گوها دو طرف با استقبال از پیشرفت های حاصل شده در یک سال گذشته در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی، آموزشی و نیز محیط زیست بر فراهم آوردن فضای مناسب برای توسعه وتعمیق هر چه بیشتر روابط و استفاده از فرصت های جدید در این راستا تاکید کردند.
همکاری همه جانبه برای مقابله با بی ثباتی و مبارزه با تروریسم به عنوان یک تهدید جهانی از جمله موارد بحث در این گفت و گوها بود که دو طرف ابعاد مختلف آن را مورد بحث و بررسی قراردادند.
قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس در این دیدار با اشاره به مراتب تسلیت رئیس جمهوری و وزیر خارجه سوئیس درباره حادثه اخیر تروریستی در تهران ضمن عرض تسلیت مجدد، با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.
بریسویل ضمن با ارزشمند خواندن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به عنوان دستاورد جامعه بین المللی بر اهمیت اجرای کامل آن تاکید کرد.
تخت روانچی نیز با اشاره به تحولات در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، سیاست جمهوری اسلامی ایران را همکاری برای برقراری صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش های منطقه اعلام کرد.

۳۰۰

کد خبر: 787853

وب گردی

وب گردی