عاشورزاده: امیدوارم 7 تیرماه دوباره سر تیتر خبرها باشم/ با طلای جهان جواب زخم زبان و بی‌مهری‌ها را می‌دهم

ملی‌پوش تیم ملی تکواندو ایران گفت: امیدوارم روز 7 تیر با کسب دومین طلای جهان دوباره سر تیتر خبرها می‌شوم و در وزن 58- کیلوگرم دبل کنم و تاریخ‌سازی انجام بدهم .

فرزان عاشورزاده در خصوص شرایط خود برای حضور در مسابقات جهانی تکواندو کره‌جنوبی در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت: شرایط من در آستانه مسابقات جهانی بسیار خوب است و با پشت سر گذاشتن اردوها برای حضور در مسابقات جهانی آماده هستیم. مهدی بی‌باک در راس کادرفنی در این چند ماه شرایط تمرینی بسیار خوبی برای ما در نظر گرفته است اما با وجود این شرایط نیز معتقد هستم میدان مسابقات جهانی بسیار سخت است و باید یک تیم باشیم تا بتوانیم قهرمان شویم.

وی تصریح کرد: ما نیز یک تیم هستیم و بچه‌ها از انگیزه بسیار بالایی برای موفقیت برخوردار هستند و باید همه دست به دست هم بدهیم تا در رقابت‌های قهرمانی جهان هر کدام وظیفه خود را برای موفقیت تیم ملی انجام بدهیم.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی روسیه در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است شرایط تلخ بعد از المپیک ریو را با موفقیت در مسابقات جهانی پشت سر بگذارد، گفت: بعد از اینکه من در سال 2014 و 2015 افتخارات خوبی کسب کردم در سال 2016 که بزرگترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک برگزار شد ناکام ماندم . خاطرات المپیک مربوط به گذشته است و من اصلا دوست ندارم دیگر در خصوص آن روزها صحبت کنم اما یکسری اتفاقات ناخواسته باعث شد من نتوانم در المپیک به مدال دست پیدا کنم .

وی تصریح کرد: من در سال 2016 نیز تنها از یک رویداد که المپیک ریو بود دست خالی بازگذاشتم و در سایر تورنمنت‌ها مدال کسب کردم. در تورنمنت یونان نیز که با حریف اسرائیلی روبه‌رو شدم و باعث شد به مدال نرسم . بعد از ناکامی المپیک واقعا از انگیزه بالایی برخوردار هستم و مانند ورزشکاری هستم که می‌خواهد خود را مجددا به اثبات برساند و جواب اعتماد کادرفنی را بدهد.

عاشورزاده یادآور شد: در حال حاضر بسیار باتجربه و پخته تر هستم و باید نتیجه زحمات و زجرهایی را که در 3 سال گذشته مرتکب شدم را بگیرم. من از این تجربیات قطعا استقاده خواهم کرد تا در میادین برزگ قهرمانی جهان جواب بی مهری‌ها و زخم زبان‌ها و دل شکستن‌ها را بدهم . این اتفاقات من را قوی‌تر کرد و سعی کردم حرفی نزنم و فقط سکوت کنم اما مطمئن باشید با موفقیتم جواب همه این حرف‌ها را می‌دهم .

وی تاکید کرد:به خاطر دوستداران و طرفداران واقعی‌ام که از تورنمنت تونس و با کسب مدال طلای آن مسابقات حامی‌ام بودند تمام تلاشم را در مسابقات جهانی انجام می‌دهم و هیچ توجهی به کسانی که فقط در موفقیت‌ها کنارم بودند و در حال حاضر نیز به دنبال سنگ‌اندازی هستند ندارم. امیدوارم روز 7 تیر با کسب دومین طلای جهان دوباره سر تیتر خبرها می‌شوم و در وزن 58- کیلوگرم دبل کنم و تاریخ‌سازی انجام بدهم . تمام تلاشم این خواهد بود تا با دو طلای جهان نام خود را در کنار یوسف کرمی و هادی ساعی ثبت کنم.

ملی‌پوش تیم ملی تکواندو ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی تکواندو توانایی کسب سومین عنوان قهرمانی جهان را دارد، گفت: واقعا شرایط خیلی متفاوت شده است . شاید حتی دوستدار تکواندو با حضور در اردوی تیم ملی برخی بازیکنان را نشناسند اما باید توانایی این بچه‌ها را در شیاپ‌چانگ مشاهده کرد . من به این تیم خیلی ایمان دارم و معتقد هستم مسابقات قهرمانی جهان مختص یک تیم نیست و مانند میدان المپیک فقط مدال به چشم نمی‌آید. در مسابقات جهانی از نفر اول که روز اول مسابقات را آغاز می‌کند هر برد امتیاز تیمی دارد و در سرنوشت ما تاثیر دارد. در قهرمانی جهان باید یک تیم بود و تیم ما نیز به خوبی یک تیم است. میانگین تیمی با کنار گذاشتن دو بازیکن باتچربه خیلی پایین هست و از دوستداران واقعی تکواندو می‌خواهم دلشان با این تیم باشد. در یک سال اخیر خیلی‌ها را شناختیم و دیگر آنها برای ما مهم نیستند .

عاشورزاده با تاکید بر اینکه شکست در المپیک درس‌های خوبی برای او داشته است، اظهار داشت: وقتی یک ورزشکار در آن میدان مهم شکست می‌خورد توانایی بلند شدن ندارد تا اینکه یک چیزی از آن مسابقات برداشته باشد . من از زمین المپیک نیز درس‌های بزرگی برداشت کردم و هر چند سخت اما آن مسابقات را به فال نیک گرفتم. روزهای سخت را پشت سر گذاشتم و حالا نوبت من است تا از تجربیات و سختی‌هایم حواب بگیرم و در هدفگذاری جدیدی که کردم باید در مسابقات جهانی نتیجه بگیرم.

دارنده نشان طلای مسابقات بازی‌های آسیایی در خصوص کادرفنی جدید تیم ملی تصریح کرد: کادرفنی ما درجه یک و دوستداشتنی هستند. شخصیت و کاریزمای بی‌باک به گونه‌ای است که نیروهای او با جان و دل تلاش می‌کنند. شخصیت کادرفنی ما به گونه‌ای است که همه بچه‌ها چند برابر بیشتر تلاش می‌کنند و فقط این مسئله نیز به خاطر همدلی کادرفنی و بازیکنان است. به شخصه مهدی بی‌باک الگوی من بوده ، هست و خواهد بود و همیشه او را دوست داشتم. اگر در روزهایی که حال تمرین نداشتم نیز سخت کار کردم به خاطر خودم نبوده است و به خاطر علاقه به مهدی بی‌باک بوده است و امیدوارم این ریاضت و سختی در موجو جواب بدهد تا دل کادرفنی و دوستداران واقعی تکواندو ایران را شاد کنیم.

603

کد خبر: 787867

وب گردی

وب گردی