انتقاد شدید "اوربان" از دخالت‌های آلمان در سیاست پناهندگان مجارستان

نخست وزیر مجارستان با توجه به دخالت‌های سیاستمداران آلمانی در سیاست پناهندگان کشورش از آنها خواست مجارستان را راحت بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از نشریه "دی سایت"، "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان نیز به انتقاد آلمان از موضع کشورش در سیاست پناهندگان واکنش نشان داد.

وی که در گفتگو با رادیو دولتی کشورش سخن می گفت تصریح کرد که من به یاد ندارم که ما مجارستانی ها در یک نقطه زمانی به آلمانی ها گفته باشیم چه کاری را انجام دهند. ما همواره برای آن ها احترام قائل بوده ایم.

علت این واکنش مجارستان تصمیم کمیسیون اروپایی برای اعمال تحریم ها علیه کشورهای مجارستان، لهستان و جمهوری چک به دلیل مشارکت نکردن این کشورها در طرح تقسیم پناهندگان اتحادیه اروپا است.

کمیسیون اروپایی به این کشورها انتقاد وارد کرده است که به قوانین اتحادیه اروپا عمل نمی کنند و در طرح تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا مشارکت نمی کنند. "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز از این تصمیم کمیسیون حمایت کرده و آن را درست ارزیابی کرده است.

اوربان به ویژه انتقاد شدیدی به موضع گیری مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات وارد کرده که در این ارتباط پیشنهاد سلب حمایت های مالی اتحادیه اروپا از این کشور را داده بود.

وی در این باره گفت که ما از سیاستمداران آلمانی درخواست می کنیم که ما را راحت بگذارند و ما را در مبارزات انتخاباتی خود وارد نکنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا به این سه کشور عضو اتحادیه اروپا این انتقاد را وارد می کند که از آنجایی که در طرح تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا مشارکت نمی کنند قوانین این اتحادیه را نقض می کنند.

از این رو رسیدگی به تخلف این کشورهای اروپایی از روز سه شنبه آغاز شده است. این روند می تواند به جریمه های پولی برای این سه کشور اروپایی منجر شود.

بر اساس توافق انجام شده بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در مجموع حدود 160 هزار پناهنده از ایتالیا و یونان در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم شوند. تا به حال تنها 20 هزار و 869 پناهنده در این اتحادیه تقسیم شده اند. مجارستان و اسلواکی علیه این تصمیم بروکسل در دادگاه عدالت اروپا در لوکزامبورگ شکایت کرده اند.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز از اقدام اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه کشورهای مجارستان، لهستان و جمهوری چک با توجه به سیاست پناهندگان کمیسیون حمایت کرد.

مرکل که روز گذشته بعد از دیدار با نخست وزیر استونی سخن می گفت تصریح کرد که کمیسیون باید آنچه که در وظیفه آن است را انجام دهد و بنابراین هیچ دلیلی برای انتقاد به این تصمیم کمیسیون وجود ندارد.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 787895

وب گردی

وب گردی