نقوی حسینی: مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا نقض آشکار برجام است/ اقدام متقابل در دستور کار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا در خصوص تحریم ها علیه ایران گفت: مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا نقض آشکار برجام است.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوزبا تاکید بر اینکه مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا نقض آشکار برجام است گفت:امریکا به منظور پیشبرد اهداف خود و تضعیف قدرت ایران لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را در سنا تصویب کرد که این قانون نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها رفتاری خصمانه علیه ایران در پیش گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی ایران هم اعتراض خود را در این خصوص اعلام کرده و دولت موظف است که در چهارچوب قانون و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) اقدامات متناوب و متناسب را نسبت به این امر انجام دهد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه برای مقابله متناسب در برابر اقدامات کنگره و سنای آمریکا طرحی را تدوین و اجرایی خواهیم کرد گفت:مقرر شده تا این طرح در نخستین جلسه کمیسیون امنیت ملی تدوین و در مجلس ارائه و پس از تصویب ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر سنا و اعمال این تحریم هایی که به ادعای خودشان ناقض برجام نیست گفت:مهمترین هدف آمریکا این است که ایران را در حوزه تقویت بنیه دفاعی و موشکی ایران محدود کند و این هدف برنامه ای جز خلع سلاح ایران نیست.

نقوی حسینی افزود: این مصوبه ناقض آشکار به‌ویژه مواد 26 تا 29 برجام محسوب می‌شود ضمن آنکه ما یک مکانیزم مقابله گرایانه نیز در برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پیش بینی کرده بودیم که آنرا اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما در قانون برجام اقدام متقابل و متناسب را به دولت اعلام کردیم و دولت باید برابر با این استراتژی اقدامات خودش را انجام دهد.

301

کد خبر: 787924

وب گردی

وب گردی