رمان "آلوت" به بازار نشر رسید

رمان ایرانی "آلوت" به قلم امیر خداوردی به تازگی توسط موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، رمان "آلوت" به قلم امیر خداوردی به تازگی توسط موسسه انتشارات نگاه منتشر شده است.

امیر خداوردی استادیار رشته‌ ادبیات عربی در دانشگاه بین‌المللی المصطفی، قائم مقام مدیریت دفتر تدوین کتب درسی حوزه‌های علمیه و دارای تحصیلات سطح چهار حوزه‌ی علمیه‌ قم در رشته‌ی اصول فقه است. این نویسنده و پژوهشگر از سال 1377 فعالیت ادبی خود را با حضور در جلسات هفتگی داستان‌نویس حوزه‌ی هنری تهران آغاز کرده و از سال 1389 تا کنون عضویت در انجمن داستان نویسی طلاب، حضور فعال در جلسات داستان‌نویسی دفتر تبلیغات اسلامی‌قم و مدرسه اسلامی هنر، شرکت در کارگاه آموزش رمان نویسی استاد محمد‌حسن شهسواری را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین این نویسنده در سال 1392 رتبه‌ی سومین رمان‌برتر جشنواره‌ی سراسری داستان اشراق برای «آمین‌می‌آورم» و در سال 1394 کسب رتبه‌ی دوم در بخش خاطره‌نویسی نخستین کنگره‌ی ملی داستان و خاطره‌ نویسی روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس در کارنامه کاری خود دارد.

در آغاز کتاب "آلوت" می‌خوانیم:

به شب نکشید که ملاممد فرار کرد. کسی هم نفهمید کی از خانۀ محقرش در جنب مدرسه، بیرون رفته بود؟ زن و بچه‏ هایش را رها کرده بود و رفته بود. به زنش گفتند او دیگر شوهرت نیست چون مرتد شده و اگر خبری از او یافتی باید اعلام کنی چون قتل مرتد واجب است وگرنه معاونت بر إثم کرده‏ای و مجازات می‏شوی.

زن مفلوک چادرنمازی روی سرش کشیده و بچه‏ ها را گوشۀ اتاق، پشت خود قایم کرده بود. انگار مردها آمده‏ بودند بچه ‏هایش و مخصوصاً دخترهایش را بدزدند. این حرف‏ها را که شنید، بدنش سست شد، قبل از آن سنگینی خاصی روی شانه‏ هایش حس می‏ کرد ولی در آن لحظه حس کرد سنگینی شانه ‏ها به زیر شکمش به کلیه‏ هایش منتقل شده است و هر چه سعی کرد خودش را نگه‏ دارد نشد که نشد؛ خودش را خیس کرد.....

در پشت جلد کتاب آمده است:

عبدالوهاب اسم اولین فرزندش را محمد گذاشت و آرزو کرد فقیهی بزرگ شود. جد اعلای او که فقیهی بزرگ بود محمد نام داشت و لقبش فخرالدین بود و کنیه اش ابومنصور، اما انگار عبدالوهاب از ته دل یقین نداشت فرزند بزرگش فقیهی بزرگ از آب در بیاید. این بود که پسر دومش را فخرالدین گذاشت تا او فقیهی بزرگ شود. مثل فقه های قرن هفتم - هشتم هجری از آن جا که کار از محکم کاری عیب نمی کرد اسم پسر بعدی را ابومنصور گذاشت. اما پسر آخری را عبدالوهاب نامید تا اگر فقیهی بزرگ شد نام او را بزرگ کند....

رمان ایرانی "آلوت" به قلم امیر خداوردی در قطع رقعی، 232 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان توسط موسسه انتشارات نگاه به تازگی راهی بازار نشر شده است.

502

کد خبر: 787976

وب گردی

وب گردی