تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه قطعی است/این تصمیم دولت از لحاظ سیاسی  و اقتصادی موثر نیست

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گفت: تصمیم دولت درخصوص جداسازی از لحاظ سیاسی و نیز اقتصادی اقدام موثر و مثبتی نیست.

تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی این روزها به عنوان یکی از مهمترین مسایل کشور تلقی می شود که با مخالفت بسیاری از مسئولین همراه بوده است، به طور قطع جداسازی این مراکز با چالش و معظلاتی همراه می شود که باعث نگرانی مسئولین این وزارتخانه شده است.

علیرضا خائف، نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص تفکیک اتاق بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی چند وقت گذشته جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی از سوی دولت عنوان شد که پس مطرح شدن این موضوع با مخالفت بسیاری از مسئولین وزارت صنعت قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: پیگیری های بسیاری در راستای دلیل این تفکیک انجام شده اما همچنان جواب روشنی درخصوص دلیل این اقدام دولت به دست نیامده است.

خائف خاطرنشان کرد: به طور قطع با توجه به این تصمیم 2 وزیر باید به این وزارتخانه اضافه شود که این امر نیازمند تایید مجلس است و تا اتخاذ تایید نهایی تمام فعالیت های مربوط به این حوزه تعطیل خواهد شد و باعث کاهش سرعت انجام اقدامات در این وزارت می شود.

به گفته نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، تصمیم دولت درخصوص جداسازی از لحاظ سیاسی و نیز اقتصادی اقدام موثر و مثبتی نیست.

وی در پایان افزود: ظواهر امر نشانگر قطعی شدن این تصمیم است و دولت به طور حتم اقدام به تفکیک این وزارت خواهد کرد.

401

کد خبر: 787995

وب گردی

وب گردی