جهانگیری:  امیدواریم قطعه یک آزادراه تهران- شمال تا پایان سال به بهره برداری برسد

معاون اول رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد با وجود پیچیدگی های فنی و مهندسی تونل های طولانی، قطعه یک آزاد راه تهران- شمال تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در حاشیه ی بازدید از آزاد راه تهران ـ شمال، در محل ابتدای قطعه ی 2 آزاد راه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزاد راه تهران ـ شمال از تونل ها و پل های بزرگ و سازه های پیچیده برخوردار است که خوشبختانه در دو سال اخیر از پیشرفت فیزیکی خوبی در قطعه ی 1 برخوردار بوده و امیدوارم این قطعه در سال 96 تکمیل شود و مردم بتوانند از این قطعه به طول 32 کیلومتر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه قطعه ی 2 آزاد راه نیز همزمان در دستور کار قرار داشته است خاطر نشان کرد: قطعه ی 2 به طول 22 کیلومتر است که 4 پیمانکار برای آن انتخاب شده و مناقصات مربوطه برگزار گردیده است و در این قطعه تونل بزرگ البرز به طول 6400 متر واقع شده که جزو بزرگترین تونل ها است و امیدوارم قطعه ی دوم آزاد راه نیز همانطور که در برنامه ی زمان بندی اعلام شده ظرف سه سال تکمیل شود.
جهانگیری ادامه داد: برای قطعه ی 3 آزاد راه نیز با چند شرکت در حال مذاکره هستیم تا برای تامین منابع مالی و برنامه ی اجرایی در این قطعه تصمیم گیری شود.
معاون اول رییس جمهور در ادامه از بنیاد مستضعفان که مجری اصلی این پروژه است قدردانی کرد و افزود: سرمایه گذار اصلی این پروژه بنیاد مستضعفان است که با ارتباط خوبی که میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان وجود دارد موانع برطرف شده و امیدوارم شاهد تکمیل پروژه ی آزاد راه بر اساس برنامه ی زمان بندی باشیم.

302

کد خبر: 788008

وب گردی

وب گردی