مردم به مراکز نگهداری از معلولان سر بزنند/ مهمترین نیاز کودکان معلول محبت  است

مدیر مشارکت های مردمی مرکز خیریه معلولین بچه های آسمان گفت: من از مردم می‌خواهم که به آسایشگاه ها سر بزنند و از نزدیک با این قشر مظلوم و محروم جامعه ارتباط برقرار کنند و درکنار این کودکان باشند همیشه که نباید کمک ها نقدی باشد، حضور مهربانانه مردم نیاز مهمی از این کودکان را که مشتاق بازی و ملاقات دیگران هستند رابر طرف می کند.

به گزارش ایسکانیوز در همه جوامع بشری انسانهای کم توان یا ناتوانی وجود دارند که نه به خواسته خود بلکه به جبر زمانه دچار معلولیت شده اند.

معلولیت چه ذهنی باشد چه جسمی مشکلات مخصوص خود را دارد و آسیب روحی حاصل از این ناتوانی به حدی زیاد است که باعث بسیاری ازاختلافات خانوادگی،آسیب های اجتماعی ،افسردگی و... می شود.

کم دیده شدن این افراد در جامعه به دلیل شرایط نامطلوب شهری و عدم مناسب سازی برای تردد از طرفی ونگاه سنگین مردم بر این قشر حساس از طرف دیگر دلیل بر این نیست که تعداد آنها در جامع کم باشد و پر واضح است که با کمک و حمایت صحیح این قشر از جامعه می توانیم افرادی خلاق وکار آمد بسازیم و باید محیط را برای ورود راحت تر در جامعه و چشم افراد را به دیدن این ناتوان های محروم از زندگی در اجتماع عادت دهیم و بدانیم معلولیت دلیل بر محدودیت نیست.

برای معرفی یکی از مراکز نگهداری این معلولا ن با خانم شادی قلی زاده مدیر مشارکت مردمی مرکز خیریه معلولین بچه های آسمان گفتگو کردیم.

موسسه خیریه معلولین بچه های آسمان از چه زمانی شروع به فعالیت کرده است؟


موسسه خیریه معلولین بچه‌های آسمان از سال 78 شروع به فعالیت کرده است و مسئولیت آن نگهداری از بچه های معلول و بی‌سرپرست است که 80 درصد از بچه‌های ما بی‌سرپرست هستند و تعدادی‌ از آنها هم بدسرپرست هستند.

هزینه این مرکز از کجا تامین می شود؟

عمده هزینه‌های ممدجویان مرکز از طریق کمک‌های مردمی از مواد غذایی ، دارو، پوشاک حتی اجاره جایی که در آن نگهداری می شوند توسط خیران و نیکوکاران تامین می شود.

شعبه دخترا ن و سالمندان ما استیجاری است و توسط کمک‌های مردمی هزینه اجاره آن پرداخت می شود و آسایشگاه دختران و پسران زیر 14 سال در میرداماد است. آسایشگاه پسران بالای 14 سال در جاده فشم سمت لواسان هستند. سالمندان و بیماران اعصاب و روان هم در کرج نگهداری می شوند.

تعداد کودکان تحت پوشش موسسه چند نفر است؟

400 کودک تحت پوشش این موسسه هستند که از هر دو معلولیت یعنی هم کودک معلول جسمی- حرکتی و هم معلول ذهنی در این مرکز پوشش داده می شود.

هزینه نگهداری از هر کودک چقدر است ؟


هزینه نگهداری هر کودک معلول به صورت ماهانه‌ بین 2 میلیون و 500 تا 2 میلیون و 800 هزار تومان است.

تعداد کارکنان مرکز چند نفر است؟

کل پرسنل 3 آسایشگاه 150 نفر مادر یار و پدر یار هستند که به صورت شیفتی و شبانه‌روزی کار می کنند. ما کادر پزشکی، کار درمانی، توانبخشی و روانشناسی داریم و اولین آسایشگاه در ایران هستیم که دندانپزشکی نخصصی برای بچه‌های معلول داریم.

بخش کادر درمانی با موسسه قردارد دارند یا به صورت رایگان کار می کنند؟

دندانپزشکان فعال در موسسه از خیرین هستند و هر هفته در مرکزحضور فعال دارند اما پزشکان معالج وکادر درمانی از حقوق‌ بگیرانمان هستند و حقوق این پرسنل از طریق کمک‌های مردمی و هیات امنای آسایشگاه پرداخت می شود.

لطفا آدرس آسایشگاه های موسسه را برای اطلاع رسانی بیشتر بگویید؟

آسایشگاه دختران و پسران: ولیعصر بالاتر از میرداماد خ سرو پلاک 37
آسایشگاه پسران: رودبار قصران – دو راهی اوشان – روبروی اورژانس 115
آسایشگاه سالمندان و بیماران اعصاب و روان: کرج – مهرشهر – بلوار شهرداری – خ صدم شرقی . کوچه ولی اول غربی
حرف آخر:
من از مردم می‌خواهم که به این آسایشگاه ها سری بزنند و از نزدیک با این قشر مظلوم و محروم جامعه ارتباط برقرار کنند و درکنار این کودکان باشند همیشه نباید کمک ها نقدی باشد، حضور مهربانانه نیاز بزرگی از این کودکان را که مشتاق بازی و ملاقات دیگران هستندبر طرف می کند.

خبرنگار/سولماز ظریفی

704

کد خبر: 788056

وب گردی

وب گردی