وزیر امور خارجه ترکیه با پادشاه عربستان در خصوص بحران قطر دیدار و مذاکره کرد

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که با دعوت رسمی پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده است، با سلمان بن عبدالعزیز در خصوص بحران قطر دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، چاووش‌اوغلو با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی که در شهر مکه حضور دارد، در پشت درهای بسته دیدار کرده و در خصوص روابط دو جانبه و بحران میان برخی از کشورهای عربی با قطر به رایزنی پرداخت.
به گزارش ایرنا، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که به منظور انجام رایزنی ها در مورد بحران ایجاد شده در روابط قطر به سه کشور حوزه خلیج فارس سفر کرده است، شب گذشته به عربستان سعودی سفر کرد.
چاووش اوغلو در سه روز اخیر نیز با سران کویت و قطر دیدار کرده و در خصوص بحران ایجاد شده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی منطقه مذاکراتی انجام داد.
ترکیه که این روزها در عین حمایت جدی از قطر، در صدد ایفای نقش میانجی بین کشورهای عربی است، قصد دارد بحران به وجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای منطقه را قبل از عید فطر از طریق سازش و مذاکره حل کند.
به گزارش ایرنا، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، مصر و یمن از روز پنجم ژوئن جاری تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.
همچنین عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین حریم هوایی خود را برای استفاده قطر ممنوع اعلام کرده و از دیپلمات های قطری خواستند تا ظرف 48 ساعت خاک این کشورها را ترک کنند.
علاوه بر این عربستان سعودی تنها مرز زمینی خود با قطر را بست و در پی آن کشورهای مالدیو، موریتانی و دولت طبرق لیبی نیز به متهم کردن قطر به اعمال 'سیاست های مداخله گرایانه و حمایت از گروه های تروریستی' روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر چند روز بعد از بروز این بحران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که 59 نفر از جمله یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و همچنین 12 مؤسسه خیریه را به اتهام 'همکاری با تروریسم' در فهرست تحریم قرار داده اند.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 788085

وب گردی

وب گردی