مهمترین عناوین روز ایسکانیوز در یک نگاه

نظر کارشناسان درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، تعیین زمان دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو، تغییر مدیرعامل استقلال و پرسپولیس، چگونگی گرفتن وام از طریق یارانه نقدی از بانک ها، گسترش پژوهش‌های بنیادی حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی،مهمترین اخبار و عناوین مهم در روز شنبه بیست و هفتم خرداد ۱۳۹۶ است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مهمترین عناوین و اخبار حوزه های، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی،ورزشی،بین الملل و دانشگاه و علم و فن آوری در روز شنبه 27 خرداد ۱۳۹۶ در ادامه آورده می شود:

*تحریم ها با روح برجام تناقض دارد

محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص اینکه تحریم های جدید آمریکا تحت عناوین مسائل تروریسم و موضوعات موشکی تصویب شده است اظهار داشت : تحریم های جدید دولت آمریکا تحت عنوان مسایل مبارزه با تروریسم و موضوعات موشکی با تایید دولت ترامپ از سوی سنای آمریکا برعلیه جمهوری اسلامی تصویب شده است کاملا با روح برجام تناقض دارد و رفتار آمریکایی ها حکایت از مخالفت آنها با برجام را دارد.

*نسخه اصلاح طلبان برای کابینه دوازدهم
در این روز ها شایعه تغییرات در وزارت کشور، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و نیرو بیش از سایر وزارت خانه ها شنیده می شود و باید منتظر ماند دید چه کسانی سکان دار این وزارت خانه ها خواهند شد.

در این رابطه گروه سیاسی ایسکانیوز با علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به گفت و گو پرداخته و وی با بیان این که روحانی باید رویکردش به یک کابینه کارآمد برای پاسخگویی به وعده هایی که مردم داده است را اجرا کند، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: روحانی در درجه اول باید وعده هایی که به مردم داده است را دسته بندی کند؛ بخشی از آن به معنای پاسخ گویی دولت به مردم است و سعی کند که فشارهایی که به وی به وجود آمده را در جهت مثبت تغییر و از پیشنهادات پیش روی استفاده کند.

ابقای ظریف در وزارت امور خارجه ضروری است، استقرار وزیر کارآمد در وزارت کشور، استمرار زنگنه در وزارت نفت توصیه های صوفی برای انتخاب کابینه به روحانی بوده است.

*نقوی حسینی: مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا نقض آشکار برجام است

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوزبا تاکید بر اینکه مصوبه اخیر کمیته روابط خارجی سنا نقض آشکار برجام است گفت:امریکا به منظور پیشبرد اهداف خود و تضعیف قدرت ایران لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را در سنا تصویب کرد که این قانون نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها رفتاری خصمانه علیه ایران در پیش گرفته اند.

*ارسال گزارش‌ تخلفات انتخاباتی به قوه قضاییه

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 96 با بیان اینکه بیشترین شکایت از سوی کاندیدای غیردولتی بوده است، گفت: طبق روال گزارشات تخلفات را به قوه قضاییه ارسال کردیم که تعدادی از آن گزارشات، مربوط به تعدادی از مدیران دولتی هم هست. با دوستان انتخابات صحبت کردم و گفتند که عموم گزارشات فرستاده شده است.

بین الملل

*دی میستورا از دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو خبر داد

دفتر استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه اعلام کرد وی خواستار شروع دور تازه ای از مذاکرات میان طرفهای سوری در دهم ژوئیه (نوزدهم تیرماه) است.

*واکنش پوتین به تحریم های آمریکا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشدار داده است تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو به مناسبات دو کشور لطمه خواهد زد.

پوتین در مصاحبه ای که خبرگزاری تاس روز شنبه آن را گزارش داد گفت :«این تحریم ها قطعا روابط روسیه-آمریکا را پیچیده خواهد کرد.»

رئیس جمهور روسیه افزود: هنوز زود است که درباره واکنش احتمالی مسکو حرفی زده شود.

*ترامپ روابط عادی با کوبا را لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان سخنرانی خود در میامی، یکی از سیاستهای نمادین باراک اوباما در دوران ریاست جمهوریش یعنی برقراری روابط حسنه با کوبا را زیر سوال برد.

ورزشی
*تغییر مدیران عامل دو تیم پایتخت

هدف اصلی و سیاست وزارت ورزش و جوانان برای لیگ هفدهم ترمیم هیات مدیره دو تیم پرطرفدار پایتخت اعلام شده است، تغییر برخی از اعضای هیأت مدیره سرخابی ها خبر داد که احتمالاً در ادامه به مدیران عامل نیز ختم شود! از اصلی ترین گرینه ها برای پرسپولیس بهروز منتقمی و استقلال محمد غریب به حساب می آیند.

*بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی برنز گرفت

دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا برگزار شد و علی پاکدامن به مدال برنز رسید، رهبری نیز در دیدار فینال برای کسب مدال طلا باید به مصاف گو بونگیل از کره جنوبی برود.

*لیگ جهانی والیبال/ ایران - لهستان

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی امشب به مصاف لهستان خواهد رفت؛ شاگردان کولاکوویچ دیدار قبل برابر آمریکا را واگذار کردند.

*مسابقات آسیایی هندبال

تیم ملی هندبال کشورمان به منظور آمادگی بیشتر به منظور شرکت در مسابقات آسیایی انتخابی رقابت‌های جهانی 2019، مرداد ماه امسال در تورنمنت بین‌المللی سئول کاپ کره جنوبی شرکت می‌کند.

اقتصادی
*سقوط قیمت طلای سیاه به کانال ۴۰ دلاری
بانک مرکزی روسیه پیش بینی کرد که قیمت نفت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی به حدود ۴۰ دلار برای هر بشکه سقوط می‌کند.
*اعتبار دریاچه ارومیه ۲ تا ۳ برابر شد
به گفته مقامات مسوول استانی هم اکنون ۴۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به دریاچه ارومیه انتقال داده می شود.
اتمام قطعه یک آزادراه تهران – شمال تا پایان سال ۹۶
معاون اول رئیس جمهور امروز وعده داد ساخت قطعه یک آزادراه تهران- شمال تا پایان امسال به پایان می‌رسد؛ وزیر راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که زمان اتمام این پروژه، بهار ۹۶ است.
*توضیح بانک مسکن درباره وام 40 میلیونی
بهمن ماه سال گذشته شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را به تصویب رساند. به این معنی که بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات انفرادی مسکن مهر برای پروژه های دارای شرایط لازم از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش یافت.
*زنگ خطر خاموشی برق در تابستان
به گفته مدیرعامل شرکت توانیر، عبور مصرف برق از 50 هزار مگاوات فشار فزاینده‌ای را به سیستم‌های برق وارد می‌کند که این امر احتمال خاموشی را افزایش خواهد داد.

*مهلت ثبت شماره بانکی برای مشمولان سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت تا پایان شهریور ۹۶ مهلت دارند برای دریافت سود سهام، شماره شبای بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند.
* بانک ها با ضمانت یارانه نقدی وام می دهند
مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی گفت: مردم با پشتوانه قرار دادن حساب های یارانه ای، حداکثر تا سقف ۵ میلیون تومان با عقد مرابحه و امکان بازپرداخت حداکثر ۵ ساله و سود ۱۸ درصد، وام دریافت می کنند که بازپرداخت تسهیلات، به صورت خودکار از محل یارانه های نقدی از سوی دولت است.
*افزایش ۱۳ هزار تومانی سکه طرح جدید/دلار کمی ارزان شد

در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش همراه بود و در مقابل دلار نیز تا حدودی ارزان شد.

دانشگاه و علم و فن آوری

*جزئیات برگزاری استانی مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی/آغاز مصاحبه ها از 18 تیر ماه


دکتر حسین زاده لطفی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: جلسه هماهنگی با روسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور روسای مراکز استانی و دکتر نوریان برگزار شد که در این جلسه وضعیت مصاحبه های دکتری تخصصی برنامه ریزی و مصاحبه امسال بر اساس نمره کتبی پردازش اولیه شد.

وی افزود: از آنجایی که داوطلبان تنها امکان انتخاب 40 رشته محل را داشتند، پردازش بر اساس نمره کتبی اولیه و انتخاب شخصی افراد انجام گرفت و مقدمات برای تمام واحدهایی که واجد شرایط دعوت به مصاحبه بودند، صورت گرفت.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزشی خاطر نشان کرد: مصاحبه واحدهای هر استان در مرکز استان انجام می گیرد و طبیعتا ممکن است هر داوطلب در چند استان دعوت به مصاحبه شود. همچنین خاطرنشان می شود در واحد های هر استان تنها یک مصاحبه برگزار می شود.

*گسترش پژوهش‌های بنیادی حوزه علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر علی‌محمد نوریان به برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید برای تعمیق مطالعات و پژوهش‌های علمی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در گسترش و تعمیق مطالعات در حوزه علوم انسانی تاکید داریم و برای این موضوع برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های این حوزه باید در دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش‌های بنیادی در زمینه علوم انسانی بپردازیم. زیرا علوم انسانی یکی از مسائل مهم و دارای اولویت در کشور است.

او افزود: همچنین گسترش نظریه‌پردازی در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی و اجتماعی مدنظر دانشگاه ‌آزاد اسلامی است»

نوریان به برنامه‌ریزی‌های مدون برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی نیز اشاره کرد و گفت: از ابتکارات عملی در این حوزه می‌توان به تشویق اعضای هیات علمی بر نگارش کتاب، مقاله و انجام طر‌ح‌های تحقیقاتی اشاره کرد.

*مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد فردا به پایان میرسد

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در ساعت 24 فردا یکشنبه 28 خرداد و پذیرش بیش از ۱۶۹ هزار نفر در این آزمون خبر داد.
او در ادامه یادآور شد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد بیش از ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده است که البته این ظرفیت هنوز نهایی نشده است.

توکلی گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه دانشگاه آزاد، در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده و به ترتیب اولویت علاقه آنها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.

کد خبر: 788188

وب گردی

وب گردی