مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه: تا 8 وزیر در کابینه دوازدهم تغییر می کند

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با پیش بینی تغییر 6 تا هشت وزیر در دولت آینده گفت: کابینه دولت دوازدهم باید مسئولیت پذیر، علمی، دارای رای بالا در مجلس، در تعامل با سایر قوا و از قدرت ایستادگی در برابر تغییر برخوردار باشد.

به گزارش ایسکانیوز، «ایرج ندیمی» درباره ویژگی های ضروری وزیران و کابینه دولت دوازدهم افزود: با انتظاراتی که رئیس جمهوری درباره نوگرایی و تغییر کابینه در وعده های انتخاباتی مطرح کرده، این امر به واقعیت نزدیک شده است.
به گفته وی، امروز حتی آحاد مردم خواهان افراد مجرب تر و ریسک پذیرتر در صدر امورند و در این میان، هرچند شاخص سنی مهم است اما عامل اصلی نیست.
ندیمی چالش های اصلی فراروی قوه مجریه را بحران بیکاری، پرداخت یارانه، وضع معیشت، آب، محیط زیست و... دانست و تصریح کرد: امروز به افرادی در کابینه نیاز داریم که از افق و نگاهی امروزی تر برخوردار باشند و با همتایان خود تعامل و با رئیس قوه مجریه همسویی و همدلی داشته باشند.
وی گفت: امروز شاهدیم پیش از مراسم تنفیذ رئیس جمهوری، رقابت عجیبی آغاز و حملات به دولت دوازدهم آغاز شده است.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: بر این اساس کار دولت دوازدهم بسیار سخت پیش بینی می شود و این سختی با دیوانگی افرادی مانند رئیس جمهوری امریکا که در حال ملغی کردن همه تصمیم های دوران اوباماست، بیشتر می شود.
ندیمی با اشاره به ضرورت تغییر برخی وزیران و همچنین نبود تمایل برخی دیگر به ادامه کار، 6 تا هشت تغییر را در جمع وزیران اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محتمل برشمرد.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
میان چهار نامزد رقیب در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای یعنی 57 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
روحانی در نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات گفت: در دولت بعدی به دنبال این هستم که میانگین سن مدیران ما کاهش پیدا کند و در واقع از سن مدیریت پنج سال کاسته شود. ما می‌خواهیم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و برای این مهم می‌کوشیم که دولت دوازدهم کمی جوان‌تر شود.

منبع: ایرنا

401

کد خبر: 788237

وب گردی

وب گردی