تفکیک وزارتخانه ها به نفع کوچک سازی دولت نخواهد بود/ وزیر صنعت دید روشنی به آزادسازی اقتصادی ندارد

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: وزیری که اکنون برای این وزارتخانه انتخاب شده بدون استراتژی در حال فعالیت است و همچنین دید روشنی به آزادسازی اقتصادی ندارد.

مهدی پورقاضی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه "صنایع و معادن" و "بازرگانی" گفت: طرح تفکیک وزارتخانه ها از سوی دولت جهت افزایش کارآمدی وزارتخانه ها مطرح شد اما تاکنون تعریف درستی در خصوص این تصمیم دولت ارائه نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس صحبت های انجام شده تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی عجولانه است که از سوی دولت عنوان شده و درک درستی جهت این اقدام دولت به دست نیامده است اما از نظر بسیاری از اعضای اتاق تاکنون منطقی برای این اقدام ارائه نشده است.

به گفته پورقاضی، در آن زمان که دولت درصدد ادغام این وزارتخانه ها بود با همین سرعتی که اکنون برای تفکیک آنها در پیش گرفته، آنها را ادغام کرد و در حال حاضر که بحث جداسازی این وزارتخانه ها مطرح شده با عجله و نیز بدون هیچ گونه تفکری دست به چنین اقدامی زده شده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گفت: در ابتدا باید محاسن و معایب این اقدام اندیشیده شود و در انتها آن را عملی کنند،نظر بسیاری از اعضای اتاق اینگونه بود که ارزیابی های بیشتری نسبت به عملی کردن این اقدام باید انجام شود، همچنین تفکیک وزارتخانه ها کمک چندانی را در بهبود عملکرد نخواهد داشت اما برخی دیگر از اعضای معتقد به مثبت بودن چنین اقدامی بودند.

وی اظهار داشت: وزیری که برای این وزارتخانه انتخاب شده اکنون بدون استراتژی در حال فعالیت است و همچنین دید روشنی به آزادسازی اقتصادی ندارد بنابراین از نظر من تفکیک یا ادغام این وزارتخانه ها تاثیر چندانی در عملکرد این وزارتخانه نخواهد داشت.

قاضی پور با اشاره به پیامدهای حاصل از تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این اقدام باعث ایجاد هزینه های اضافی اداری خواهد شد، وزیر، مدیرکل و نیز معاون جدید باید انتصاب شود و باید گفت که براساس تجربیات به دست آمده نتیجه ادغام به طورقطع با شکست مواجه می شود و به نفع کوچک سازی دولت نخواهد بود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران به تاثیر این تصمیم در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام علاوه بر اینکه با هزینه های سربار همراه می شود باعث عقب افتادن و تعطیلی بسیاری از کارهای روزمره ای می شود که در طول روز باید انجام شود.

401

کد خبر: 788282

وب گردی

وب گردی