آتش سوزی در اراضی مرتعی خلیج گرگان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن از بروز آتش سوزی در وسعتی به میزان 2تا 3 هکتار از اراضی مرتعی و درختچه زارهای حاشیه خلیج گرگان خبر داد و گفت: این حریق از حوالی ظهر شنبه آغاز و عوامل محیط زیست و فرمانداری در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،علی بیانی گفت : این آتش سوزی در ضلع جنوبی خلیج گرگان و در مراتع حد فاصل روستای یموت و محله استقلال شهر بندرترکمن واقع در غرب استان گلستان روی داده و بخشی از پوشش گیاهی آن که بیشتر درختچه گز بوده از بین رفته است.
خلیج گرگان تنها خلیج دریای خزر در محدوده جغرافیایی ایران بوده که طی سال های اخیر به دلیل پسروی زیاد آب و ناتوانی در اجرای طرح های مناسب و کارشناسی، فاصله چندانی با خشکی کامل ندارد.
خلیج گرگان در سال 1354 به همراه تالاب میانکاله و لپوی زاغمرز (در استانهای گلستان و مازندران) به‌ عنوان نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید تا ثابت شود نه فقط این خلیج، بلکه نواحی اطراف آن شامل شبه جزیره میانکاله (پناهگاه حیات‌وحش) و تالاب بین‌المللی گُمیشان یک مجموعه ارزشمند زیست‌محیطی است.
خلیج گرگان بخشی از پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می شود.
میانکاله نیز طی یک هفته اخیر چند بار دچار آتش سوزی شده که با حضور ماموران محیط زیست و منابع طبیعی مازندران خاموش است.
بندرترکمن در غرب استان گلستان واقع است.

704

کد خبر: 788288

وب گردی

وب گردی