بروجردی: رئیس جمهور باید یک تیم اقتصادی منسجم انتخاب کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز مسائل اقتصادی مهم‌ترین چالش کشور است لذا یکی از مسئولیت‌های خطیر رئیس جمهور باید گزینش تیم اقتصادی منسجم باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت تغییر کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: امروز مسائل اقتصادی مهم‌ترین چالش و دغدغه کشور است لذا یکی از مسئولیت‌های خطیر رئیس جمهور باید گزینش تیم اقتصادی منسجم باشد.

وی افزود: اشخاص حقوقی مانند رئیس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه باید در راستای تحقق هدف مشترک توسعه اقتصادی هماهنگ و منسجم عمل کنند تا بتوانند این مسئولیت مهم را با توفیق به دوش بکشند.
بروجردی ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت‌ها و اقدامات موثر وزیران دولت یازدهم که کوشیدند کشور را به شرایط مناسبی برسانند، بیان داشت: مسئله جوانگرایی اولویت دیگری است که باید در دستور کار دولت دوازدهم قرار گیرد، در کابینه دولت باید افرادی جایگزین شوند که بتوانند با انرژی و توانمندی‌های هرچه بیشتر سکان‌دار مسئولیت‌های مهم کشور باشند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی همانند سند 2030 که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد، حساسیت نسبت به شئون انقلاب اسلامی و ارزش‌های نظام حائز اهمیت است لذا وزرایی که مسئولیت مسائل فرهنگی را بر دوش دارند باید نسبت به این دغدغه‌ها حساسیت ویژه‌ای داشته باشند و بتوانند متناسب با سیاست‌‌گذاری‌های کلان مقام معظم رهبری و قانون اساسی عمل کرده و در این راه قدم بردارند.
بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پایان تصریح کرد: در عرصه سیاست خارجی و امنیتی به دلیل آرایش‌های سیاسی منطقه نیازمند طرحی جدید هستیم که امنیت پایدار این ملت بتواند با انسجام و اقتدار بیشتری به مسیر خود ادامه دهد.

302

کد خبر: 788329

وب گردی

وب گردی