آصفری: همگرایی کشورهای منطقه، یک تهدید برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان ظرفیت‌های خوبی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی دارند همگرایی آنها را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسن آصفری با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در میان ملت‌های مسلمان منطقه وجود دارد تاکید کرد: اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود می‌تواند به عنوان جبهه‌ای واحد در مقابل رژیم صهیونیستی باشد که مهمترین مسئله آن در بحث اقتصادی است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به وجود منابع عظیم نفت‌، گاز و انرژی در منطقه خلیج فارس گفت: بخش زیادی از نیاز نفت و منابع انرژی رژیم صهیونیستی از ناحیه کشورهای اسلامی در اختیار این رژیم قرار می‌گیرد و اگر بین کشورهای اسلامی یک اتحاد و انسجام برای مبارزه با مسئله رژیم صهیونیستی صورت بگیرد می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر شکل‌گیری یک جبهه همگرا میان کشورهای منطقه گفت: اگر چنین جبهه‌ای شکل بگیرد می‌تواند رژیم صهیونیستی را در مسائل اقتصادی با چالش جدی روبرو کند.

آصفری با تاکید بر اینکه همگرایی بین کشورهای منطقه می‌تواند یک تهدید جدی برای رژیم صهیونیستی باشد اظهار داشت: متاسفانه امروز به دلیل رفتارهایی که در راستای حمایت از صهیونیست‌ها توسط کشورهای عربی، عبری و غربی در حال شکل‌گرفتن است، پارادوکسی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در جریان است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به جنگ‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای گفت: عناصر صهیونیستی سعی می‌کنند با ایجاد این گونه جنگ‌ها ذهن ملت‌ها و دولت‌ها را از مبارزه با رژیم اشغالگر قدس منحرف کرده و همه افکار را در این زمینه مخدوش کنند، لذا می‌بینیم که امروز دولت‌های اسلامی در مقابل یکدیگر ایستادگی می‌کنند.

وی در پایان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، خاطرنشان کرد: هر گونه کمک برای تشدید جنگ‌های درون منطقه به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود زیرا که امروز همه نگاه‌ها باید به مسئله فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی معطوف شود.

302

کد خبر: 788338

وب گردی

وب گردی