استقبال آمریکا از برقراری آتش بس در سوریه

ایالات متحده از برقراری آتش بس ۴۸ ساعته در مناطق جنوبی سوریه استقبال کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، آمریکا روز شنبه از برقراری آتش بس 48 ساعته در مناطق جنوبی سوریه استقبال کرد و از دولت دمشق خواست تا به تعهدات خود در این مدت زمانی پایبند باشد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ما این طرح ابتکاری را با نتایجش قضاوت خواهیم کرد نه با الفاظ و کلمات.

وی در ادامه تصریح کرد: مخالفان نیز باید حملات را متوقف کنند تا اجازه برقراری آتش بس را بدهند، امیدواریم این آتش بس تمدید شود و کمک های انسان دوستانه به کسانی که نیازمند هستند، برسد.

ارتش سوریه روز شنبه از توقف 48 ساعته عملیات نظامی خود علیه گروه‌های مسلح در شهر درعا و با هدف حمایت از تلاش‌های میانجی‌گرانه خبر داد.

فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای که وزارت دفاع آن را منتشر کرد اعلام کرد که عملیات نظامی در شهر درعا از ساعت 12 روز شنبه 17 جولای 2017 به مدت 48 ساعت و باهدف حمایت از تلاش‌ها برای آشتی ملی متوقف می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است که دولت این کشور به دنبال تقویت آشتی‌های ملی در مناطق مختلف سوریه به موازات عملیات ارتش و نیروهای مسلح برای چیره شدن بر تروریسم و بازگرداندن امنیت و استقرار به تمامی سرزمین‌های سوریه است.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788350

وب گردی

وب گردی