چین ارتباط خود با طرف‌های مختلف سوری را برای حل بحران حفظ می‌کند

فرستاده ویژه دولت چین در مساله سوریه بر این باور است که پکن ارتباط و تماس خود با همه طرف‌های سوری را حفظ خواهد کرد تا به یک راهکار سیاسی از طریق مذاکرات صلح دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژی ژیائویان فرستاده ویژه دولت چین برای مساله سوریه در سخنانی تاکید کرد: پکن ارتباط خود با همه طرف های سوری مربوط به درگیری های این کشور را حفظ خواهد کرد تا به یک راه حل سیاسی از طریق مذاکرات صلح دست یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با دولت سوریه، مخالفان، کشورهای منطقه و سایر قدرت هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در جنگ سوریه دخالت دارند، در ارتباط هستیم و این مزیت ما در میانجیگری است.

این مقام چینی در جریان سفر به دمشق، گفت: پکن همچنان متعهد به روند آشتی سیاسی در سوریه است.

وی ضمن اشاره به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، اظهار داشت: این اقدام یک گام مهم برای حل و فصل بحران سوریه است. البته هیچ راهکار سریعی برای مشکل سوریه وجود ندارد. وی از همه طرف ها خواست تا برای حل و فصل این معضل، تلاش کنند.

این دیپلمات ارشد چینی گفت: چین صبر و اطمینان دارد تا راهکار مساله سوریه را از طریق کار و تلاش جدی و مسیری درست به پیش ببرد، تا بحران به تدریج کاهش یابد و در نهایت حل و فصل شود.

در سند مورد توافق ایران، روسیه و ترکیه 4 منطقه در نقاطی که بیشترین تنش و درگیری میان دولت سوریه و گروه‌های معارض در جریان است، به‌عنوان مناطق کاهش درگیری مشخص شده است. سه کشور همچنین با تشکیل کارگروهی مشترک برای حل و فصل مسائل فنی پیرامون این توافق، موافقت کرده‌اند

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788384

وب گردی

وب گردی