اعتراضات ضدتروریسم در کلن آلمان برگزار شد + تصاویر

هزاران نفر روز گذشته در شهر کلن آلمان در اعتراضات صلح آمیز ضد تروریسم و خشونت شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، چند هزار نفر بعد از ظهر روز گذشته در شهر کلن آلمان در اعتراضات صلح آمیز علیه خشونت و ترور شرکت کردند.

یکی از کارشناسان علوم اسلامی که در این اعتراضات شرکت کرده بود اظهار داشت که بعد از حملات تروریستی برلین، منچستر، لندن و حملات به جهان اسلام زمان آن رسیده که پیام روشنی را ارسال کنیم. ما نمی خواهیم هیچ کس را در گروه های خود ببینیم که به نام اسلام انسان های بی گناه را می کشند. جامعه مدنی مسلمانان نباید اجازه صحبت کردن را به افراط گرایان بدهد.

در ساعات ابتدایی اعتراضات، چند صد نفر از مسلمانان با شعار " آن ها با ما نیستند" به خیابان ها آمدند و به مرور به تعداد آن ها افزوده شد. حدود 3500 نفر در این تجمعات اعتراضی علیه تروریسم شرکت کردند که البته انتظار مشارکت تعداد بیشتری می رفت.

معترضان تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "مسلمانان مقصر نیستند"یا "نفرت کره زمین را جهنم می کند".

یکی از مسلمانان شرکت کننده در این اعتراضات اظهار داشت که ما مسلمانان به صورت مضاعف از ترور آسیب می بینیم هم از خود این حملات تروریستی و هم از اینکه گناه آن را به گردن ما می اندازند. این مهم است که ما نشان دهیم که مخالف ترور اسلامی افراطی هستیم.

این اعتراضات از طرف شورای مرکزی مسلمانان در آلمان، و انجمن های ترک و همچنین گروه های مسیحیت و احزاب آلمانی مورد حمایت قرار گرفت.

قبل از برگزاری این اعتراضات وزیر کشور و وزیر دادگستری آلمان به اتحادیه ترک اسلامی برای امور دینی موسوم به "دیتیب" که شرکت در این اعتراضات را تحریم کردند انتقاد وارد کردند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 788391

وب گردی

وب گردی