پرونده جنگل‌های هیرکانی سال ۲۰۱۸ به یونسکو می‌رود

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: پرونده جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی سال ۲۰۱۸ به یونسکو ارسال می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری سومین نشست کارگاه مشورتی و هماهنگی ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی و بررسی پیشرفت کار گفت: پرونده جنگلهای هیرکانی سال ۲۰۱۸ به یونسکو ارسال می‌شود.

سومین نشست کارگاه مشورتی و هماهنگی ثبت جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی با حضور نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ارزیاب و مشاور اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت IUCN، نماینده بنیاد سوکو از کشور آلمان، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس نور وبه میزبانی سازمان میراث طبیعی، صنایع دستی و گردشگری از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خردادماه سال جاری در آمل برگزار شد.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه اولین نشست هماهنگی تدوین پرونده جنگلهای هیرکانی برای ثبت به عنوان میراث طبیعی جهانی در دی ماه سال ۱۳۹۵ و به میزبانی معاونت محیط زیست طبیعی برگزار شد، افزود: درآن نشست نقشه راه تدوین و تهیه پرونده به امضای مسئولین ذی‌ربط دستگاه‌های متبوع رسید و متعاقباً دومین جلسه نیز در بهمن سال ۱۳۹۶ برای پیگیری کار برگزار شد.

حمید گشتاسب هدف از برگزاری این نشست تخصصی را، هماهنگی در راستای معرفی سایت‌های واجد شرایط برای معرفی و همچنین بررسی گزارش پیشرفت کار دانست و گفت: با توجه به نقشه راه، جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد تا درسال ۲۰۱۸ میلادی پرونده مذکور را به یونسکو ارسال کنند.

او با تأکید بر اینکه غالب سایت‌های پیشنهادی در زمره مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: ثبت این مناطق در فهرست میراث‌های جهانی گام مثبتی برای مدیریت کاراتر در آینده خواهد بود.

704

کد خبر: 788448

وب گردی

وب گردی