شهاب حسینی: با بازیگری در سینما و شبکه‌های نمایش خانگی خوشحال نیستم

نشست خبری نمایش اعتراف به کارگردانی شهاب حسینی صبح امروز در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری نمایش اعتراف صبح امروز 28 خردادماه در تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با تاخیر یک ساعته برگزار شد، شهاب حسینی درباره علاقه‌اش به اجرای تئاتر و بر روی صحنه بردن نمایش اعتراف گفت: در دوره‌ای که در سینما رقم‌هایی به یک بازیگر پیشنهاد می شود که هر کسی را وسوسه می‌کند تمام هم و غم خود را گذاشتم تا تئاتر کار کنند که این موضوع برای اغنای درونی خودم است و این اغنای درونی در سینما اتفاق نمی‌افتد به دلیل روح تجاری که در سینما وجود دارد و همه جا تعیین کننده است.

وی ادامه داد: بازیگران کارمند شده‌اند و وقتی با این حرفه به این دید نگاه شود ناقوس مرگ سینما به صدا درآمده است. من با بازیگری در سینما و شبکه‌های نمایش خانگی خوشحال نیستم زیرا اغنا نمی‌شوم.

او درباره اقتباسی که از اعتراف نوشته برد میرمن انجام داده است گفت: آثار ادبی امتحان خود را پس داده‌اند برای همین به دنبال اقتباس در تئاتر رفتم. اما متاسفم بگویم اتفاقی که در سینما افتاده این است که همه نویسنده و کارگردان شده‌اند و این باعث تعجب من شده چون مگر هرکسی می‌تواند نویسنده و یا کارگردان باشد پس سهم دیگر نویسندگان چیست؟

حسینی ادامه داد: به نظرم تنها جایی که می‌شود مشکلات اقتباس ادبی را در آن حل کرد تئاتر است زیرا وقتی یک رمان و یا داستان را می‌خواهیم در مدیوم سینما ارایه دهیم با مشکل مواجه می‌شود زیرا سینما با پیچیدگی‌هایی همراه است.
بازیگر فیلم فروشنده درباره حضور دوباره‌اش در تئاتر گفت: به شخصه تصمیم گرفتم که یک نمایشی را تولید کنم تا بتوانم در تئاتر نفس بکشم، چون دارم خفه می‌شوم و همیشه در تئاتر پیرو اندیشه و خواست بوده‌ام و تئاتر این اندیشه را به من می‌دهد. اما، درباره خفگی که در سینما گریبان من را گرفته است باید بگویم من و احمد ساعتچیان حالمان از اتفاقاتی که در حرفه‌مان در حال رخ دادن است بد است و از این شوآفی که هر روز اتفاق می‌افتد نگرانیم .
حسینی درباره موضوع نمایش اظهار کرد: موضوع نمایش اعتراف به تمام مسائلی که در هر جامعه‌ای به وجود می‌آید می‌پردازد. این نمایش به ریشه‌های تفکری که انسان‌ها را کنار هم نگه داشته است و اصل ماجرا را هدف قرار داده، اصل ماجرا هم اندیشه و پندار انسان است چون تا اندیشه درست نشود کردار هم تصحیح نخواهد شد.
شهاب حسینی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم دوم خود را آغاز نمی‌کند گفت: در حال حاضر پیدا کردن سرمایه برای ساخت فیلم کار آسانی نیست زمانی تهیه کننده به کسی گفته می‌شد که سرمایه‌گذار هم باشد اما الان تهیه کننده کسی است که می‌تواند جذب سرمایه کند. در واقع مراحل ساخت یک فیلم بسیار پیچیده شده است فیلمی که مجوز ساخت می‌گیرد اصلا معلوم نیست بتواند نمایش عمومی هم داشته باشد، زیرا بعد از مجوز ساخت درگیر پروانه نمایش فیلم می‌شود.
او افزود: اصلاً یکی از دلایلی که در حال حاضر تئاتر را انتخاب کردم همین است که پیچیدگی‌های کمتری برای نمایش عمومی نسبت به سینما دارم و شرایط آن برای اجرا مشخص است. به همین دلیل من به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تئاتر را پیشنهاد می‌دهم و معتقدم هر برندی باید سهم فرهنگی خود را به جامعه ادا کند. اما درباره سرمایه‌ای که برای اجرای نمایش اعتراف هزینه شده است باید بگویم سرمایه‌گذار این کار به اندازه یک فیلم سینمایی برای این تئاتر هزینه کرده است.
به گزارش ایسکانیوز در ابتدای برگزاری نشست خبری، خبرنگاران به دلیل تاخیر شهاب حسینی برای حضور در جلسه پرسش و پاسخ نشست را به نشانه اعتراض ترک کردند. این واکنش به دیر آمدن حسینی باعث به وجود آمدن بحث‌هایی بین خبرنگاران و شهاب حسینی شد. او در بخشی از صحبت‌هایش به ناملایمت‌هایی که اصحاب رسانه نسبت به هنرمندان دارند اشاره کرد و گفت: من به عنوان شهاب حسینی از اصحاب رسانه دلخور هستم زیرا گاهی در نابود کردن یک نیرویی خوب نقش مهمی ایفا کردند و این در پشت پرده باعث معاملاتی کثیف و مافیایی شده است. بسیار اتفاق افتاده است که در مصاحبه‌هایم چیزی را گفته‌‌ام و بعد هنگام انتشار مطلب دیگری منتشر شده است.
شهاب حسینی درباره تصمیماتی که برای آینده تئاتری خود دارد گفت: تصمیم دارم یک کمپانی تئاتر به وجود آورم که به طور مستمر نمایش تولید کند و یکی دیگر از برنامه‌هایم ایجاد پردیس تئاتر است.
او افزود: در حال حاضر با توجه به یکی دو تا جایزه بین‌المللی که گرفتم شرایطی برایم به وجود آمده که می‌توانم درباره ایجاد پردیس تئاتر صحبت کنم مهم برای من کاری است که انجام می‌شود و می‌خواهم از شهرت استفاده درست کنم. الان اگر از من بپرسند الگوی ذهنی شهاب حسینی چه کسی است؟ می‌گویم باغچه‌بان چون او کمک زیادی به بچه‌های ناشنوا کرد و تا زمانی این مدرسه است نام باغچه‌بان برای همه آشنا است.

کد خبر: 788450

وب گردی

وب گردی