مخاطب فرمان آتش به اختیار رهبری تشکل های دانشجویی بودند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با تشکل های دانشجویی در ماه رمضان، تاکید کرد، مخاطب رهبری برای فرمان آتش به اختیار تشکل های دانشجویی بودند که نهاد قانونی و رسمی محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اثرات دیدار مقام معظم رهبری با تشکل های دانشجویی گفت: جلسه اخیر دانشجویان با رهبری که در اولین روزها ماه رمضان برگزار شد، جلسه ای پربار و با نشاط بود. در این دیدار دانشجویان نکته نظرات گوناگونی در حوزه های فرهنگی، علمی، سیاسی، اقتصادی و مسائل گوناگون کشور مطرح می کنند که رهبری که درباره این مسائل تشکل ها را راهنمایی می کنند.

او با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم این دیدار پرداختن به موضوع ویژگی ها و وظایف تشکل های دانشجویی بود، گفت: یکی از این موارد این بود که ، اگر تشکل یا دانشجویی معضلی در دانشگاه دید، خودش به صورت مستقل برای رفع آن اقدام کند. تعبیر مقام معظم رهبری از این ویژگی این بود که تشکل های دانشجویی باید آتش به اختیار باشند.

معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل های دانشجویی نباید برای رفع مشکلات فرهنگی و سیاسی منتظر دیگران باشند. یک تشکل اصیل، انقلابی و زمان شناس وقتی که مشکلات را رصد و کشف کرد باید به سرعت وارد عمل شود و به درمان و مقابله با آن بپردازد. این موضوع به این معنی است نباید به مسئولان و دستگاه هایی که وظیفه رسیدگی به مقوله های فرهنگی را دارند اتکا کرد و منتظر بخشنامه ها بود، بلکه تشکل هایی که در دانشگاه ها هستند، می توانند خودشان در این موارد اقدام کنند.

کلانتری در ادامه گفت: باید به این نکته توجه داشت که مخاطب مقام معظم رهبری، تشکل های دانشجویی قانونمندی هستند که در دانشگاه ها شکل گرفته اند. این تشکل ها با فرآیند قانونی و دقیق رسمیت پیدا کردند و یکی از تعهدات آنها، پایبندی و حرکت در چارچوب قانون است. بنابراین این تشکل ها اصلا مجاز نیستند که بخواهند قانون شکنی کنند و بخواهند چارچوب ها را زیر پا بگذارند.

او افزود: معنای سخنان مقام معظم رهبری این است که اگر تشکلی، مشکلی را دید احساس مسئولیت بکند. این موضوع نشان دهنده همان وظیفه و مسئولیت عمومی امر به معروف و نهی از منکر است که بر دوش همه مومنان قرار دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت های اصیل فرهنگی، سیاسی و اندیشه ای چنین ماهیتی دارند که وقتی افراد به این سمت می روند خودشان برای رفع مسائل اقدام کنند و منتظر بخشنامه، دستورالعمل و سلسله مراتب نباشند؛ زیرا کارهای اصیل همیشه با طی کردن این مراحل عقیم می ماند. کار فرهنگی زمانی می تواند با نشاط انجام شود که گروه های قانونمند مانند تشکل ها خودشان آنها را انجام دهند که معمولا این فعالیت ها نتیجه بخش هستند.

204/200

کد خبر: 788458

وب گردی

وب گردی