بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به ترامپ برای قبول پست‌های بلندپایه دولتی

چالش موجود برای به خدمت گرفتن افراد برای تصدی سمت‌های بلندپایه دولتی، روند کند پر کردن مناصب بلندپایه در دولت ترامپ را دشوار می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ واشنگتن پست با اشاره به بی میلی بسیاری از افرادی که سمت های بلندپایه به آنها پیشنهاد شده است، برای همکاری با دولت ترامپ نوشت: طیف تهدیدهای حقوقی و سیاسی که بر ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده است، تلاش های کاخ سفید را برای پر کردن پست های بلندپایه دولتی دشوار کرده است.
این روزنامه در گزارشی به قلم لیسا رین و ابی فیلیپ نوشت: مقامات فدرال سابق، فعالان حزبی، عوامل فشار و نامزدهایی که مقامات ترامپ سعی در جذب آنها کرده اند، می گویند اقدام ماه گذشته ترامپ در اخراج جیمز کومی، رئیس اف بی آی و افزایش تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتصاب افراد جدید برای تصدی سمت های بلندپایه دولتی را حتی دشوارتر کرده است.
جمهوریخواهان می گویند پیشنهاد کار برای رئیس جمهوری را که خلق و خوی دمدمی مزاج وی، آنها را عصبی می کند، رد می کنند. 27 نفری که واشنگتن پست، برای ارزیابی عامل تضعیف کننده در به خدمت گرفتن افراد برای پست های سیاسی، با آنان مصاحبه کرد، گفتند وقتی سمتی به آنها پیشنهاد می شود، از مقاماتی که مسئول جذب افراد برای تصدی پست ها هستند، می پرسند که آیا ممکن است تصدی به آن سمت موجب خدشه دار شدن دائمی شهرت و اعتبارشان شود؟
چالش موجود برای به خدمت گرفتن افراد برای تصدی سمت های بلندپایه دولتی، روند کند پر کردن مناصب بلندپایه در دولت ترامپ را دشوار می کند. کاخ سفید با مقاومت در برابر این امر که دولت برای جذب افراد برای سمت های بلندپایه مشکل دارد، تصریح کرد قبل از اعلام علنی نامزدها، اف بی آی و دفتر نظام اخلاقی دولت باید آنها را واجد شرایط تشخیص دهد، که این امر ممکن است در به تاخیر افتادن پر شدن پست های کلیدی مؤثر باشد.
شان اسپایسر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «افرادی برای گفتگو درباره تصدی پست های دولتی به من مراجعه می کنند. تقاضای زیادی برای پیوستن به این دولت وجود دارد.»
کاخ سفید ماه مه و نیمه اول ماه ژوئن، روند به خدمت گرفتن افراد، به ویژه برای پست هایی را که نیاز به رای اعتماد دارند، افزایش داد. کاخ سفید در این دوره، 92 نامزد را برای دریافت رای اعتماد به سنا معرفی کرد، در حالی که تعداد نامزدهای معرفی شده به سنا از زمان ادای سوگند ترامپ تا پایان ماه آوریل، 59 نفر بودند. اما سنا فقط 24 روز کاری تا تعطیلات ماه اوت فرصت دارد. بر اساس اطلاعاتی که واشنگتن پست و یک گروه غیرانتفاعی پیگیری کرده اند، در حال حاضر، 43 نفر از نامزدهایی که ترامپ برای تصدی سمت های بلندپایه به سنا معرفی کرده است، رای اعتماد گرفته اند. این در حالی است که در دوره نخست ریاست جمهوری اوباما، 151 نفر از نامزدهایی که وی به سنا معرفی کرده بود، تا اواسط ماه ژوئن رای اعتماد گرفتند و در دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو. بوش، 130 تن از نامزدهای معرفی شده به سنا تا اواسط ماه ژوئن رای اعتماد گرفتند.
به موجب اطلاعاتی که این روزنامه جمع آوری کرده است، در مورد ترامپ، دوره زمانی از لحظه معرفی نامزدهای تصدی پست های کابینه به سنا تا رای اعتماد به آنها، به طور متوسط 25 روز بود، در حالی که این زمان در مورد نامزدهای معرفی شده توسط اوباما، دو روز، نامزدهای معرفی شده توسط جرج دبلیو. بوش، کمتر از یک روز و نامزدهای معرفی شده توسط بیل کلینتون، یک روز بود.
یکی از مقامات کاخ سفید گفت شرایط حدود 200 نفر برای تصدی سمت های بلندپایه تحت بررسی است. نامزدهای احتمالی نظاره گر رفتار ترامپ هستند، و رفتار وی را با مقامات بلندپایه زیر نظر دارند. بیل والدِز، مقام سابق وزارت انرژی که هم اکنون رئیس «انجمن مدیران اجرایی بلندپایه» است - انجمنی که نمایندگی شش هزار تن از سران فدرال را بر عهده دارد- گفت: «نوعی بیزاری از ترامپ وجود دارد و این روند تسریع شده است.»
وال‍دِز با اشاره به گزارش های اخیر مبنی بر عصبانیت رئیس جمهور از دادستان کل به خاطر خودداری از ایفای نقش حقوقی در مورد تحقیقات مربوط به روسیه گفت: «او به تازگی جف سشنز را هم قربانی کرد.» وی افزود: «اگر رئیسی داشته باشید که از شما حمایت نکند، هیچ اعتماد و اطمینانی برای همکاری با او نخواهید داشت.»
با اینکه ترامپ، دموکرات های سنا را به خاطر مخالفت با نامزدهای وی سرزنش کرده است، اما وضعیت مربوط به انتصاب کارکنان دلایل متعددی دارد. پس از پیروزی ترامپ در ماه نوامبر، به خدمت گرفتن افراد در دوره انتقال قدرت شروع کندی داشت، و بررسی شرایط نامزدهای برخی از پست های مهم هم، با توجه به اینکه باید به تایید چند مشاور می رسیدند، با تاخیر رو به رو شد.
برخی از نامزدهایی که از شخصیت های مهم بخش خصوصی بودند، از پذیرفتن سمت ها چشم پوشی کردند، چرا که با ممنوعیت لابی پنج سال پس از خدمت در آن پست رو به رو می شدند.
دیوید کلارک، کلانتر میلواکی که به عنوان دستیار وزیر در وزات امنیت داخلی در نظر گرفته شده بود، تازه ترین فردی است که شنبه از تصدی چنین سمتی انصراف داد. یک فرد نزدیک به دولت که از این موضوع آگاه است گفت تاخیر طولانی مدت در تایید وی، کلارک را وادار به این تصمیم کرد.
گروه ترامپ در مورد سمت های سطح متوسط و مشاغلی که برای دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده طراحی شده است، با چنین مسائلی رو به رو نشده است. گروه ترامپ صدها کارمند جمهوریخواه جوان را در پست هایی به خدمت گرفته است که نیاز به تجربه و مهارت قبلی در آن زمینه ندارند، و برخی از پست های بلندپایه را نیز که نیاز به تایید سنا ندارند، پر کرده است.
نامزدهای دیگر به واشنگتن پست اعلام کردند مشتاقانه خدمت خواهند کرد، اما منتظر پیشنهاد هستند. اما با توجه به اینکه رئیس جمهور به پاشیدن بذر تردید درباره وفاداری خود به کسانی که برایش کار می کنند، ادامه می دهد - که تازه ترین آن، توئیت های روز جمعه وی در انتقاد از راد روزنستاین، معاون دادستان کل است-، شماری از نامزدهای واجد شرایط می گویند جنبه مثبت چندانی در ملحق شدن به دولت در این مقطع نمی بینند. این افراد شامل هشت جمهوریخواه هستند که گفتند به علت نگرانی از اینکه همکاری با این دولت، وجهه شان را خدشه دار کند، پیشنهاد همکاری با دولت را رد کردند.
جمهوریخواهان به قدری از این کمبود کارکنان نگران شده اند که هفته پیش، ائتلافی متشکل از محافظه کاران نارضایتی خود را از این امر به رینس پریباس، رئیس کارکنان کاخ سفید اعلام کردند. در نامه ای که به امضای 25 تن از محافظه کاران برجسته موسوم به «ائتلاف برای آمریکا» رسیده بود، آمده است: «ما از کمبود انتصاب ها در سطح دوم و سوم اجرایی بسیار نگرانیم.» آنها با تشریح نگرانی خود اعلام کردند خلاء این مقامات موجب «شیطنت و تخلف» کارکنان دولتی وفادار به اوباما خواهد شد.
تام فیتون، رئیس یک گروه دیده بان محافظه کار موسوم به «دیده بان قضایی» که به پیشبرد این تلاش کمک کرد، گفت این نامه، نقطه اوج هفته ها درخواست خصوصی محافظه کاران بلندپایه بود. وی گفت: «آنها به این موضوع حساس هستند، و تلاش می کنند تلاش بیشتری کنند.»
فیتون تصریح کرد برخی از نامزدها با تاخیرهای غیرقابل توضیحی درباره پیشنهادهای شغلی رو به رو شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 788474

وب گردی

وب گردی